ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار زوج نابارور در سمنان
کد خبر: 4066959
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار زوج نابارور در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهره‌مندی بیش از ۲ هزار زوج نابارور از خدمات مرکز درمان ناباروری این دانشگاه خبر داد و افزود: ارتقای مرکز درمان آی.وی.اف در طرح‌های توسعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار دارد.

ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار زوج نابارور در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عصر روز گذشته 5 تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری این دانشگاه با حضور تیم پزشکی منسجم در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی امیرالمؤمنین (ع) سمنان از دهه ۷۰ تاکنون در حال خدمت‌رسانی به زوج‌های نابارور است گفت: در مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، فلوشیپ‌های فوق‌تخصص نازایی، جنین‌شناس، مامایی، متخصص ژنتیک و متخصص اورولوژی در حال درمان زوج‌های نابارور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در ابتدا زوج‌های نابارور باید به کلینیک ناباروری این مرکز مراجعه کنند که در سال گذشته در کلینیک نازایی این دانشگاه حدود 2 هزار ویزیت انجام شده است.

قدس با تاکید بر اینکه در این مرکز زوج‌های نابارور از طریق دو روش درمان با دارو و انجام عمل جراحی معالجه می‌شوند، افزود: ۸۰ تا ۱۰۰ زوج از طریق مصرف دارو و ۱۰۰ تا ۱۲۰ زوج نیز با اعمال جراحی بارور می‌شوند.

به گفته وی؛ تمامی خدمات ازجمله اعمال جراحی، عکس‌های رنگی رحم، لاپاراسکوپی برای بیماری‌های زنان و اورولوژی و واریکوسل درهمین مرکز انجام می‌شود و آمار ارائه‌شده ناشی از فعالیت‌های درمانی این مرکز بوده که برابر با استانداردهای جهانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: درمان از طریق آی.وی.اف، سی و چهار درصد موفقیت‌آمیز است و ارتقای این مرکز در طرح‌های توسعه دانشگاه قرار دارد که در فضایی بزرگ‌تر و مناسب‌تر آماده ارائه خدمت به مردم هم‌استانی و زوج‌های سایر استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha