اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4067357
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج

اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج اعلام شد. مرحله کشوری این مسابقات روزهای 21 تا 23 تیرماه به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود.

اعلام راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج + اسامی

به گزارش ایکنا، دارالقرآن بسیج اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج را اعلام کرد که بر اساس آن 200 در رشته‌ها و بخش‌های مختلف این رویداد به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

برای مشخص شدن افراد راه یافته به مرحله نهایی این دوره از مسابقات علاوه بر برگزاری مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی، در بهمن‌ و اسفندماه سال گذشته، مرحله ارزیابی مجازی نیز برگزار شده است. در مرحله ارزیابی مجازی که به مدت 10 روز (از 17 تا 27 خردادماه) برگزار شد، 500 نفر از برگزیدگان استان‌های مختلف حضور داشتند که در نهایت 200 نفر از آنها به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

مرحله نهایی این رویداد طی روزهای 21 تا 23 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد. بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج کشور امسال متفاوت از سال‌های قبل و در چهار بخش ایده‌پردازی، خانوادگی، گروهی و انفرادی برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر افراد و گروه‌های برتر، خانواده قرآنی برتر بسیج نیز معرفی خواهد شد.

بخش اول این رویداد بخش ایده‌پردازی است، مخاطب این بخش مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه مسائل قرآنی کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال کرده‌اند، ایده‌هایی که ملاک‌های برتری بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و ... را دارا باشند، از سوی دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد. در این بخش پنج نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند، اما اسامی آنها هنوز اعلام نشده و در فهرست منتشر شده از سوی دارالقرآن بسیج نیست.

بخش دوم مسابقات گروهی است. در این بخش هر کدام از اعضای گروه(گروه سه نفره) در یک موضوع مشخص در مسابقات شرکت می‌کنند و در پایان آن گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کند موفق به کسب رتبه برتر خواهد شد.

بخش سوم، مسابقات خانوادگی است. در این بخش مشارکت به صورت خانوادگی است و هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص شده شرکت خواهند کرد و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کنند به مرحله بالاتر می‌رسد.

بخش چهارم نیز مسابقات فردی است. در این بخش مشارکت به صورت فردی خواهد بود و رقابت‌های آن در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب(ویژه بانوان)، مفاهیم سوره‌های مبارکه حجرات، صف و محمد(ص) از تفسیر نور، حفظ قرآن(شامل رشته‌های حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن) ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی(ویژه پسران زیر ۱۵ سال) برگزار می‌شود.

اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج

انتهای پیام
captcha