افزایش تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ در قزوین
کد خبر: 4067636
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

افزایش تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ در قزوین

نماینده سازمان‌ سنجش در استان قزوین گفت: امسال ۲۱ هزار و ۱۲۶ نفر از استان قزوین در این آزمون شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش یافته است. در آزمون امسال بیش از ۱۴ هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند که به مدت چهار روز از هشت تیرماه تا ۱۱ تیر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کنکور ۱۴۰۱

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، محمد جهرمی، نماینده سازمان‌سنجش در استان قزوین، با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در ۱۰ حوزه امتحانی اصلی در استان قزوین اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در گروه هنر صبح ‌چهارشنبه، هشتم تیر برگزار شد. گروه ریاضی و علوم انسانی نیز صبح امروز، ۹ تیر، گروه علوم‌تجربی صبح روز جمعه ۱۰ تیر و گروه زبان‌خارجه صبح روز شنبه، ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال ۲۱ هزار و ۱۲۶ نفر از استان قزوین در این آزمون شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش یافته است. در آزمون امسال بیش از ۱۴ هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند که به مدت چهار روز از هشت تیرماه تا ۱۱ تیر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که بیشتر شرکت‌کنندگان با جامعه آماری ۸۰۰۰ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم‌تجربی است.

این مسئول افزود: آموزش و پرورش، مرکز آموزش فنی شهید بابایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) حوزه‌های امتحانی شهر قزوین است. همچنین مکان‌های مختلفی هم برای افراد مبتلا به کرونا به منظور برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در استان قزوین با اشاره به شیوه‌نامه برگزاری آزمون سراسری در شرایط کرونا گفت: حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص شیوع کرونا وجود ندارد.

وی یادآور شد: توصیه می‌شود که داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی معتبر برای شرکت در آزمون سراسری الزامی است و درب تمامی حوزه‌های امتحانی در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری طوری برنامه‌ریزی کنند تا پیش از ساعات اعلام شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور داشته باشند و همچنین داوطلبان از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی از جمله کیف، کتاب، موبایل و جزوه جداً خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha