زکات؛ کلید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه
کد خبر: 4067691
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

زکات؛ کلید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی با پرداخت زکات و سایر اقدامات از سوی مردم و دولت برطرف می‌شود.

آیت‌الله مجید تلخابی، عضو مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله مجید تلخابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز، نهم تیر در همایش استانی علمی، تبلیغی و تکریمی زکات که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه زیربنای زکات اعتقاد به خداوند متعال و اعتماد است، تصریح کرد: ایمان، توکل و اعتماد به خداوند از مهم‌ترین عوامل موفقیت در سیاست داخلی، خارجی و فضای داخلی کشور است.

وی به شیوع کرونا در 2 سال گذشته و کمرنگ شدن محافل مذهبی و اعتقادی اشاره و بیان کرد: دشمن از کمرنگ شدن مجالس اعتقادی  در ۲ سال سوء استفاده کرده و با طراحی یک اتاق فکر، روحانیت را به عنوان اولین مسئله نشانه گرفت. روحانیت نباید میدان را خالی کنند. لازم است همچون گذشته همراه، یار و یاور مردم باشند و در همه صحنه‌ها پرچم‌داری کند. نقش روحانیت در افزایش امید و جهاد تبیین قابل توجه است.

آیت‌الله تلخابی اظهار کرد: نفوذ کلمه «مقام معظم رهبری» در جامعه از جمله نقاط قوت کشور است و دشمنان از اهمیت این موضوع و حمایت همه جانبه مردم از ایشان به خوبی باخبر است و به صورت لایه لایه‌بندی شده روی آن کار می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حمله به روحانیت یکی از توطئه‌های دشمن است و می طلبد در ماه محرم ترویج ویژه‌ای در زمینه حضور روحانیت بین مردم صورت گیرد. در این ماه باید کار ویژه‌ای از سوی مسئولان و نهادهای فرهنگی، دفتر تبلیغات و امامان جمعه در این خصوص تعریف شود.

تلخابی در پایان افزود: دشمن فهمیده که اگر قرار باشد ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کند از طریق نارضایتی‌های عمومی است، اما نارضایتی مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی با پرداخت زکات و سایر اقدامات از سوی مردم و دولت برطرف می‌شود. دولت سیزدهم باید در زمینه امیدآفرینی، حل مشکلات مردم و حمایت از نیازمندان گام‌های بلندی بردارد و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

انتهای پیام
captcha