برپایی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی» در کردستان
کد خبر: 4067693
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

برپایی اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی -ایرانی» در کردستان خبر داد.

نمایشگاه ملی جلوه‌ها و نگارینه‌های اسلامی - ایرانی

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اولین دوره نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی» در کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت تحویل آثار به این نمایشگاه 31 تیر‌ماه خواهد بود، افزود: اجرای نمایشگاه گنجینه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی کشور، بهره‌گیری از ظرفیت نگارخانه‌های مستقر در استان‌های غربی کشور، شناسایی آثار فاخر هنرهای تجسمی و تقویت اقتصاد هنر و ساماندهی آن از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این نمایشگاه در رشته‌های عکس، پوستر، نقاشی، تایپوگرافی، خوشنویسی، صنایع چوبی دشتین(معرق و منبت) برپا می‌شود.

وی به موضوعات نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: کتاب، اعتیاد، خشونت، کودکان کار، معضلات اجتماعی شهری، جوان تراز انقلاب اسلامی و جمعیت خانواده ایرانی و سبک زندگی اسلامی از موضوعات نمایشگاه ملی «جلوه‌ها و نگارینه‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی» است.

دریایی با اشاره به رایگان بودن شرکت در نمایشگاه اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند 5 عکس از آثار خود را با کیفیت و وضوح بالا به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند که در صورت تأیید داوران باید اصل اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی به تجلیل از سه اثر برگزیده در هر بخش گفت: به تمامی آثاری که موفق به ورود به نمایشگاه شوند، دو میلیون ریال حق شرکت اهدا می‌شود و به هنرمندانی که آثارشان موفق به کسب جایزه نقدی و ورود به نمایشگاه شده است، لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: این نمایشگاه به همت مؤسسه تک منظوره تجسم نگار پردیس سقز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برپا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه نمایشگاه به آدرس کردستان، شهر سقز، چهار‌راه‌ آزادگان، دفتر مؤسسه فرهنگی - هنری تجسم نگار پردیس ارسال کنند و یا با شماره‌های تماس 0918 3766676 و 09143056049 ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha