جامعةالمصطفی در تربیت نیروی انسانی فرهیخته در لبنان نقش مهمی دارد
کد خبر: 4068088
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
حجت‌الاسلام علی عباسی:

جامعةالمصطفی در تربیت نیروی انسانی فرهیخته در لبنان نقش مهمی دارد

حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: شورای فرهنگی به محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان شکل گرفته و نهاد‌های گوناگونی مانند جامعةالمصطفی در این شورا حضور فعال دارند.

دیدار سفیر جدید ایران در بیروت با رئیس جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز یازدهم تیرماه در دیدار سفیر جدید کشورمان در لبنان، اظهار کرد: لبنان در منظومه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و سفیرانی با ویژگی‌های برجسته برای خدمت در این کشور انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم حضور جریان‌های علاقه‌مند به انقلاب اسلامی در لبنان در ارتقای جایگاه راهبردی ایران در منطقه، افزود: جامعةالمصطفی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی فرهیخته در لبنان دارد و همواره تلاش کرده است ویژگی‌ها و شرایط این کشور را به خوبی در فعالیت‌ها علمی و فرهنگی خود در نظر بگیرد.

عباسی ادامه داد: از گذشته، ارتباط و هماهنگی خوبی بین نهاد‌های فرهنگی فعال جمهوری اسلامی ایران در لبنان وجود داشته است و شورای فرهنگی به محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و نهاد‌های گوناگونی مانند جامعةالمصطفی در این شورا حضور فعال دارند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه به معرفی فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی علمی در لبنان پرداخت و گفت: نمایندگی جامعةالمصطفی در منطقه شامات بیشترین فعالیت را در لبنان دارد و دو مجموعه آموزشی برادران و خواهران به صورت تابعه تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، میزبان دانش‌پژوهان لبنانی است.

وی افزود: در کنار این دو مرکز، چندین مرکز پیوسته و تحت اشراف جامعةالمصطفی نیز فعالیت دارند که در قالب نظام آموزشی جامعةالمصطفی، ارائه‌دهنده حوزه‌های دانشی در زمینه علوم اسلامی و علوم انسانی هستند.

عباسی سیاست المصطفی را در داخل و خارج کشور، تأکید بر اصل تقریب و وحدت و گفت‌وگوی ادیان و مذاهب دانست و گفت: به همین دلیل جامعةالمصطفی در واحد‌های داخل و خارج کشور خود، پذیرای دانش‌پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی و حتی ادیان دیگر است که در کنار یکدیگر به تحصیل علوم و معارف اسلامی اشتغال دارند.

رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی در تربیت نیرو و کادر فرهنگی و علمی در لبنان نقش پررنگی داشته است و آمادگی کامل برای همکاری و هم‌افزایی با دیگر مراکز فعال و به ویژه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان را دارد.

تقویت فعالیت‌های شورای فرهنگی نهاد‌های ایرانی

سپس مجتبی امانی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن تقدیر از فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی در اقصی نقاط جهان، تقویت شورای فرهنگی مراکز فعال فرهنگی ایران در لبنان را از اولویت‌های پیش روی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه متشکل و پیچیده لبنان از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که ملاحظات خود را می‌طلبد و امیدواریم با گشوده شدن در‌های همکاری و هم‌افزایی با جامعةالمصطفی، افق‌های جدید و فرصت‌های مناسب بیشتری در عرصه دیپلماسی عمومی برای جمهوری اسلامی ایران پدید آید.

انتهای پیام
captcha