شور و شوق زائران تایلندی خانه خدا پس از دو سال انتظار
کد خبر: 4068185
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

شور و شوق زائران تایلندی خانه خدا پس از دو سال انتظار

زائران تایلندی پس از دو سال انتظار برای انجام سفر حج که به خاطر شیوع کرونا متوقف شده بود، شور و شوق وصف‌ناپذیری از سفر به سرزمین وحی دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، مامو کیاه، معلم عربی و آرونگ ساماع، تاجر تایلندی به خاطر فراهم شدن این سفر معنوی بسیار خوشنود هستند.
این دو زائر تایلندی که برای اولین‌بار حج را انجام می‌دهند، پس از اینکه به دلیل همه‌گیری کووید-19 نتوانستند به عربستان بروند، خوشحالی خود را ابراز کردند.

ارونگ سماع به عرب نیوز گفت: حج برای من همه چیز است. این سفر برای من فرصتی است که یک بار در عمرم اتفاق می‌افتد. وقتی برای اولین بار کعبه را دیدم نتوانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. انشاءالله هر سال قصد دارم عمره را انجام دهم. 

سماع اهل استان ناراتیوات واقع در جنوب تایلند، تاجری است که امسال با همسرش زیارت می‌کند. این فرد بومی استان ناراتیوات با هواپیمای مستقیم از جنوب تایلند به فرودگاه مدینه رفت. وی در 11 ژوئن (21 خرداد) وارد عربستان شد و در 17 ژوئن (27 خرداد) عازم مکه شد.

وی می‌گوید: من با هیچ مشکلی مواجه نشدم. همه چیز سازماندهی شده و آسان است. سماع افزود: شرکت حج تایلند همه چیز را از ابتدا تا انتها تأمین می‌کند و دولت تایلند نیز پشتیبانی و تسهیلات را در تمام مراحل ارائه می‌دهد. این سفر با پرواز چارتر تقریباً هشت ساعت طول کشید و من انتظار این امکانات را نداشتم، زیرا شنیده بودم سفر زیارتی طاقت‌فرسا و طولانی است.

وی ادامه داد: از خدا خواستم که روزی به عربستان سعودی برسم. دو سال پیش می‌خواستم به حج بروم اما به دلیل محدودیت‌های کرونا نتوانستم. 

مامو کایاه، 58 ساله اهل تایلند امسال به همراه همسرش به حج می‌رود. او یک معلم عربی دبیرستان از شهر یالا در جنوب کشور است. وی می‌گوید: بسیار خوشحالم که این فرصت را دارم و شب و روز خدا را به خاطر آن شکر می‌کنم.  من کاملاً مطمئن هستم که هر مسلمانی که به این سرزمین پاک آمده است، این احساس را دارد.

او گفت: خوشبختیم که پرواز مستقیم از ایالت ناراتیوات در جنوب تایلند که تنها صد کیلومتر با خانه من فاصله دارد، هست.

شرکت حج تایلند و هیئت حج تایلند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دادند. همه چیز سازماندهی شده و مرتب است. به خصوص وجود پلتفرم‌های الکترونیکی به تسهیل مراحل از روز اول تا زمانی که ما سوار هواپیما شدیم کمک زیادی می‌کند. می‌توان گفت حج امسال بسیار خاص و کاملاً متفاوت با تجربه قبلی من است.

وی ادامه داد: من همیشه وقتی جلوی مسجدالنبی و کعبه می‌ایستم از خوشحالی گریه می‌کنم و همه اینها به لطف خداوند متعال است.

وی افزود: تنها مسئله‌ای که من و همه را نگران می‌کند، قیمت بالای همه چیز است. به هر حال ما به خوبی درک می‌کنیم که این کار دست ما نیست و هزینه‌های حج در همه جای دنیا افزایش یافته است. غیر از این، هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته سفارت تایلند در جده، این کشور  5 هزار و 885 زائر سهمیه دارد که 3 هزار و 738 نفر برای انجام این سفر ثبت نام کرده‌اند. قبل از محدودیت‌های کووید 19، تایلند 13 هزار سهمیه داشت.

انتهای پیام
captcha