کلیسای آمریکایی: اسرائیل رژیم نژادپرست است
کد خبر: 4068246
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

کلیسای آمریکایی: اسرائیل رژیم نژادپرست است

کلیسای پرسبیتری آمریکا، با صدور قطعنامه‌ای رژیم صهیونیستی را یک دولت آپارتایدی خواند که حقوق اولیه فلسطینیان را نقض می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از کریسچن پست، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که کلیسای پرسبیتری آمریکا رژیم اشغالگر اسرائیل را به عنوان یک دولت آپارتاید معرفی کرده است.

کمیته مشارکت بین‌المللی کلیسای پرسبیتری آمریکا با اکثریت قاطع به این موضوع رأی داد که «قوانین، سیاست‌ها و عملکردهای اسرائیل در رابطه با مردم فلسطین مطابق با تعریف حقوقی بین‌المللی آپارتاید است»، زیرا فلسطینی‌ها به‌طور سیستماتیک از طریق اعمال غیرانسانی نژادپرستانه سرکوب می‌شوند.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، این کلیسا از سال آینده برای بزرگداشت روز نکبت که هر ساله در پانزدهم ماه می در سالگرد اشغال فلسطین در سال 1948 برگزار می‌شود مراسمی را برگزار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که روز سه‌شنبه دو قطعنامه دیگر در محکومیت شدید اشغالگری این رژیم در دویست و بیست و پنجمین مجمع عمومی مرجعیت دینی آمریکا به تصویب برسد.

 قطعنامه کلیسای پرسبیتری خاطرنشان می‌کند که دو مجموعه قانون برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها وجود دارد که  قانون اول برتری‌طلبانه و دومی ظالمانه است. همچنین تأکید شده است که زمین و آب فلسطین برای استفاده شهرک‌های یهودی دزدیده شده است و فلسطینی‌ها از حق زندگی آزادانه محروم هستند. 

این کلیسا اعلام کرد که اعراب غیریهودی ساکن اسرائیل و سرزمین‌های مورد مناقشه وضعیت نابهنجاری دارند و فلسطینی‌ها نمی‌توانند در امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورشان شرکت کنند.

کلیسای پرسبیتری این قطعنامه را مطابق با اصول خود می‌داند، زیرا در دهه پنجاه قرن گذشته علیه آپارتاید در ایالات متحده و بعداً در آفریقای جنوبی رأی داد.

این قطعنامه علی‌رغم نگرانی‌هایی که قبلاً توسط کلیسا ابراز شده بود مبنی بر اینکه موضع آن ممکن است توسط لابی صهیونیستی به عنوان ضدیهودی خوانده شود تصویب شده است. کلیسای پرسبیتری آمریکا اعلام کرده است که 1.7 میلیون عضو دارد.

انتهای پیام
captcha