اسلامی اولین معلم من در فیلمسازی بود
کد خبر: 4068436
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
نوشته نرگس آبیار پیرامون درگذشت یک فیلمساز

اسلامی اولین معلم من در فیلمسازی بود

نرگس آبیار کارگردان سینما در پستی که به مناسبت در گذشت وحید اسلامی گذاشته آورده است که این فیلمساز اولین معلم او در فیلمسازی بوده است.

به گزارش ایکنا، وحید اسلامی، کارگردان و منتقد سینما روز گذشته در 44 سالگی دار فانی را به علت ایست قلبی وداع گفت. این سینماگر که بیشتر او را به عنوان منتقد و کارشناس سینما می‌شناسیم سال‌ها پیش فیلم «دزدان خیابان جردن» را کارگردانی کرده بود. بعد از آن فیلم سال‌ها از او خبری نبود تا اینکه در این اواخر زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه درصدد است فیلم جدید خود را کارگردانی کند ولی افسوس این موقعیت برایش پیش نیامد.

بعد از مرگ اسلامی برخی از هنرمندان اظهار نظرهایی پیرامون درگذشت وی در صفحات شخصی خود داشتند. نرگس آبیار کارگردان سینما نیز در پستی که در صفحه شخصی خود به همین مناسبت گذشته، آورده است:

«وحید اسلامی را سال‌هاست که می‌شناسم. در سفری که با گروهی از نویسندگان به کرمان داشتم، با او آشنا شدم؛ بسیار صمیمی و بی غل و غش بود. حدود دو سال این سلام و علیک ادامه داشت. تا این که به او گفتم می‌خواهم تجربه ساختن یک فیلم کوتاه داشته باشم؛ صرفاً یک تجربه. می‌خواهم امتحان کنم. تا آن موقع می‌نوشتم و آثاری هم از من به چاپ رسیده بود. وحید چند دقیقه با من در مورد نحوه فیلم ساختن و دکوپاژ صحبت کرد و من بدون داشتن هیچگونه تجربه‌ای، اولین فیلم کوتاه خودم را ساختم. خودش در سه چهار روزی که فیلم کوتاه را می‌ساختم، سر صحنه حاضر شد و کمکم کرد. در واقع او اولین معلم فیلمسازی من بود. آن فیلم کوتاه و موفقیت‌های کوچکی که به دست آورد، باعث شد فیلم‌های دیگر بسازم. امروز فهمیدم وحید اسلامی در زادگاهش مرودشت از دنیا رفته است. او فقط ۴۴ سال داشت و همیشه آرزوهای بزرگ در سر می‌پروراند. آدمیزاد چیست؟ زندگی، سوگنامه غمگینی است.»

وحید اسلامی سال ۱۳۵۶ در شهرستان ایلام چشم به جهان گشود و علاوه بر کارگردانی در عرصه نویسندگی نیز فعالیت داشت. وی از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیز بود. وی در پرونده فیلمسازی خود فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را با بازی؛ نظیر فتحعلی اویسی، ارژنگ امیرفضلی، رضا شفیعی‌جم و حدیث فولادوند دارد. «سیزدهمین ماه سال» نام فیلم دیگری به کارگردانی اسلامی بود که در بخش مسابقه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی اسپانیا، برنده جایزه برترین فیلمنامه شد.

انتهای پیام
captcha