تبیین نگاه وحدت‌آفرین در حوزه قرآن امری ضروری است
کد خبر: 4072967
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

تبیین نگاه وحدت‌آفرین در حوزه قرآن امری ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین نگاه وحدت آفرین در حوزه قرآن دغدغه اصلی ما در حل مشکلات و آسیب‌های جامعه است.

نشست قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دوم مردادماه در اختتامیه اولین نشست منطقه‌ای رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان و رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها با نماینده ولی‌فقیه در استان که با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، گیلان، مازندران و زنجان در سالن خطائی اردبیل برگزار شد، بیان کرد: تبیین نگاه وحدت آفرین در حوزه قرآن دغدغه اصلی ما در حل مشکلات و آسیب‌های جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست سیاست‌های کلان قرآنی کشور در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا سازمان تبلیغات اسلامی که نهاد تبلیغ دینی است، بتواند در مسیر صحیح و اهداف تعریف شده، گام‌های اساسی را بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه قرآنی برای تقویت و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه توصیف کرد و گفت: در دوره تحول سازمان تبلیغات اسلامی تلاش بر این است تا با نگاه وحدت‌آفرین نارسایی‌ها برطرف و زمینه گسترش آرمان‌های قرآنی را در جامعه شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: ما در توسعه جامعه قرآنی به اجرای برنامه‌های اثربخش نیازمندیم و قطعاً در این مسیر آنچه که مهم به نظر می‌رسد جریان تبیین و آگاه‌سازی گروه‌های مختلف جامعه است تا بسترها و زمینه‌های تحولی به شکل مطلوب فراهم آید.

وی ادامه داد: تمام دستاوردهای قرآنی کشور که از اول انقلاب تاکنون برنامه‌ریزی شده و توسعه یافته است از جمله موضوع تلاوت، تدبر، کرسی‌های تفسیر و حفظ، تعالی پیدا می‌کند و جدی‌تر دنبال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون در بیش از ۱۵۰ شهرستان هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان قرآنی جهادی، انقلابی و نخبه به عضویت هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی در آمده و قرار است هیات‌های اندیشه‌ورز شهرستانی در بیش از ۴۵۰ شهرستان تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha