اختصاص تسهیلات با سود کم و واگذاری زمین‌هایی برای موسسات قرآنی
کد خبر: 4077461
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
با حضور محمد انجم‌شعاع در هرمزگان مطرح شد؛

اختصاص تسهیلات با سود کم و واگذاری زمین‌هایی برای موسسات قرآنی

با حضور مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات قرآنی و جلسات متعدد با مسئولان استان مقرر شد تا تسهیلاتی با سود پایین برای فعالیت اقتصادی موسسات قرآنی اختصاص یابد.

عماد ناصری، قاری و مدرس قرآن و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به حضور محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و جلسات متعدد با مسئولان استان طی روز گذشته، ۱۹ مرداد، گفت: نخستین جلسه با اعضای هیئت مدیره اتحادیه استانی به منظور دریافت پیشنهادات، مطالبات و نقدها و انتظارات اعضا برگزار شد.

وی ادامه داد: سپس جلسه‌ای با مدیران موسسات قرآنی، اساتید و پیشکسوتان قرآنی سطح استان تشکیل شد. 

ناصری با اشاره به فشرده بودن برنامه سفر یک روزه مدیرعامل اتحادیه کشوری، افزود: در ادامه دیداری به منظور ارائه درخواست‌ها و پیشنهادات از متولیان امور قرآنی استان با مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان انجام شد.

وی بیان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسه درباره وقف مشارکتی قرآن کریم بود تا از سوی اداره اوقاف استان پیگیری شود و اتحادیه استانی به عنوان هیئت امنای این پویش انتخاب شد. بنابراین از هفته آینده با جدیت پیگیر بحث مجوز پویش وقف مشارکتی از اداره اوقاف استان خواهیم بود‌. سپس انجام  پویش وقف مشارکتی را به تمامی موسسات و خانه‌های قرآن و فعالان قرآنی سطح استان و در سطوح بالاتر در سطح ملی، تعمیم می‌دهیم. 

ناصری با اشاره به اینکه تنها دو درصد از موقوفات استان را موقوفات قرآنی تشکیل می‌دهند، افزود: موضوع دیگری که مقرر شد تا مدیرکل محترم اوقاف استان پیگیری کنند، واگذاری زمین‌ها از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به موسسات قرآنی بود. همچنین مقرر شد تا موسسات و خانه‌های قرآن دارای برنامه‌های آموزشی قرآن کریم و طرح‌ها و ایده‌هایی با موضوع  کاهش آسیب‌های اجتماعی به اتحادیه استان مراجعه کنند تا هماهنگی‌های لازم انجام و پیگیر دریافت تسهیلات از سوی اداره کل ارشاد استان، برای انجام برنامه‌ها باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، ادامه داد: مواردی طی این جلسه مطرح شد و از استاندار تقاضا شد تا این موارد در دستور کار قرار گیرد و اتحادیه استانی نیز پیگیر آن خواهد بود، مهمترین موضوع مطرح شده واگذاری زمین به اتحادیه استانی و موسسات به صورت پایلوت در ۳ شهرستان، مرکز استان (بندرعباس)، شرق استان با محوریت شهرستان میناب و غرب استان با محوریت بندرلنگه است. همچنین زمینی برای ساخت مجتمع قرآنی استان در بندرعباس در نظر گرفته شود.

ناصری بیان کرد: همچنین مقرر شد تا طی تعامل با اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، مدارس در شیفت دوم به منظور اجرای برنامه‌های آموزش قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی در اختیار موسسات قرآنی قرار گیرند. طی این جلسه قول مساعد داده شد تا تسهیلات با سود کم بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان به مدیران موسسات قرآنی توانمند در عرصه فعالیت اقتصادی برای تاسیس و راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش میگو، اختصاص پیدا کند. بنابراین طی هفته آینده به منظور اطلاع از کم و کیف و چگونگی راه‌اندازی حوضچه پرورش میگو، جلسه‌ای با یکی از کارشناسان این عرصه خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان ادامه داد: همچنین طی قول مساعد استاندار، یکی از صنایع به عنوان پشتیبان مالی اتحادیه و توانمندسازی موسسات قرآنی استان جهت تبلیغ و ترویج قرآن، قرار گیرد. در نظر گرفتن بودجه‌ای در میان بودجه‌های فرهنگی استان برای طرح‌های قرآنی، بازدید میدانی استاندار از موسسات قرآنی استان ماهی یکبار و پیگیری تشکیل جلسه با مدیران موسسات و خانه‌های قرآن تاثیرگذار سطح استان، نخبگان و فعالان قرآنی استان با استاندار در آینده نزدیک از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه چند ساعته بود.

وی با اشاره به دیدار محمد انجم‌شعاع با مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس، اضافه کرد: در ابتدا ضمن ارائه گزارش از فعالیت موسسات قرآنی بر در نظر گرفتن نمادهای قرآنی در فضاسازی شهر و تابلوهای سطح شهر تاکید شد. 

ناصری گفت: درخواست اختصاص درصدی از یک درصد اعتبار فرهنگی استان به فعالیت‌های قرآنی و در اختیار قرار دادن حدود ۱۲ فضای ترویجی موجود شهرداری بندرعباس به اتحادیه برای برنامه‌های قرآنی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندرعباس و سایر شهرستان‌های استان به منظور بهره‌مندی موسسات از ظرفیت شهرداری‌ها از دیگر خروجی این دیدار بود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور یک روزه با برنامه‌های فشرده مدیرعامل اتحادیه کشوری، تصریح کرد: امیدواریم این مطالبات، تعاملات، اخذ تسهیلات و پیگیری‌های اتحادیه استانی گامی مهم و موثر جهت شکوفایی و رونق بیش از پیش فعالیت‌های موسسات قرآنی فعال و نیمه فعال و حتی آسیب دیده از شرایط کرونایی باشد.    

انتهای پیام
captcha