راه‌اندازی 50 مهدکودک در مساجد شیراز
کد خبر: 4078582
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

راه‌اندازی 50 مهدکودک در مساجد شیراز

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از راه‌اندازی 50 مهدکودک در مساجد شیراز با همکاری شهرداری در قالب اجرای طرح «ریحانه» خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 25 مرداد در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شده بود، گفت: کار خبرنگاری یک شغل ارزشمند است و لازم است پیام خوب منتقل شود و این رسالت اصلی پیامبران بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیام حق و درست بین مردم، توسط منتخبین الهی ارائه شده است و خداوند افراد ارزشمند را به عنوان پیام‌رسان خود، معرفی کرده است، اضافه کرد: در حوزه فرهنگ، دین و اندیشه هم خبرنگاران فعالیت مناسبی داشته‌اند و اخبار حوزه مسجد را خبرنگاران استان فارس، به خوبی منتشر کرده‌اند.

مدیر ستاد «فهما» استان فارس یادآور شد: 31 مرداد روز جهانی مسجد را پیش‌رو داریم که روز جهانی مسجد با توجه به اهمیت سیاسی و فرهنگی روز مورد اعتنا و توجه است روزی است که مسجد «الاقصی» را رژیم صهیونیستی به آتش می‌کشد و این روز هم به نام روز تکریم مسجد نامگذاری شده است.

امیدی با بیان اینکه مسجد محلی امن برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام بود و حضرت رسول (ص) مسجد را به عنوان محل تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دادند، اظهار کرد: امام(ره) هم از مسجد به عنوان مکانی برای ترویج افکار انقلابی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) هم مسجد به عنوان مرکز خلافت معرفی می‌شود، افزود: نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس وجود دارد اگر مسجد در راستای تحول محلات و در زمینه امور اجتماعی و رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند، محل اثر است و برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مساجد برگزار می‌شود.

امیدی تصریح کرد: 300 کتابخانه مخزن‌دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و ایجاد مهدهای کودک در جوار مسجد در دستور کار قرار گرفته است و 50 مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می‌کنند که خانواده‌ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند و خودشان به عبادت و کار مسجد بپردازند و ایجاد شوراهای حل اختلاف در مساجد با حضور ریش سفیدان محلات از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه از ابتکار و کارهایی است که برای قوی‌تر شدن نهاد مسجد انجام می‌شود، اظهار کرد: بیش از 20 مسجد کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند.

امیدی با بیان اینکه چندین کارگاه آموزشی مخصوص فعالان فرهنگی و مدیران کانون‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: نزدیک به یک هزار و 400 باب کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در فارس وجود دارد و در اساسنامه کانون‌های مساجد آمده است، هر مسجدی که مجوز تاسیس کانون را بگیرد، مجوز برگزاری دوره‌های مختلف را دارد و نباید وجهی دریافت کند و باید دوره‌های برگزار شده، وجهه عام المنفعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی در مسجد به صورت رایگان وجود دارد، افزود: این اتفاقات در راستای تقویت یکدیگر است و همیشه سعی شده است برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد برگزار شود اما قصد تقابل آموزشگاه‌های خصوصی موجود را نداریم.

انتهای پیام
captcha