مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4078597
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
از 26 تا 28 مردادماه؛

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از صبح فردا 26 مردادماه در استان قم آغاز و تا روز 28 مردادماه ادامه دارد.

سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قمسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از  فردا 26 مردادماه در استان قم آغاز و تا روز 28 مردادماه ادامه دارد؛ در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات در مرحله اول، 900 نفر در رشته‌های آوایی و 800 نفر در رشته‌های معارفی شرکت کردند که جمعاً 1700 نفر را شامل می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم گفت: از این تعداد بیش از 300 نفر در مرحله شهرستانی حضور دارند و به دلیل اینکه رشته‌های اذان و دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها مستقیم در مرحله استانی شرکت می‌کنند که در این مرحله اجرای آن‌ها ضبط و در تهران به صورت متمرکز داوری می‌شود.

صالح‌نژاد افزود: فردا چهارشنبه 26 مردادماه رقابت متسابقین در بخش دعاخوانی، اذان و تواشیح برادران، روز پنج شنبه 27 مرداد ماه به طور کامل مسابقات آقایان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و روز جمعه 28 مرداد ماه نیز به طور کامل مسابقات بانوان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود.

وی در رابطه با ساعت برگزاری رقابت‌ها اظهار کرد: روز چهارشنبه رقابت از ساعت 16 تا 20 و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این مسابقات از ساعت 9 صبح تا 8 شب در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان انقلاب( چهارمردان) برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم یادآور شد: اختتامیه این دوره از مسابقات به همراه اعلام نتایج و تجلیل از نفرات برتر نیز در روز شنبه 29 مردادماه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر در مجتمع امامزاده سیدعلی قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha