اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های البرز
کد خبر: 4078607
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های البرز

طرح حامیم با شرکت 280 دانشجوی البرزی به میزبانی دانشگاه خوارزمی در استان البرز برگزار می‌شود.

طرح «حامیم»

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های البرز روز سه‌شنبه، 25 مرداد در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت اجرای طرح حامیم ویژه دانشجویان استان البرز در دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دهه ۷۰ آغاز شده است. وظیفه اصلی این نهاد حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی- اسلامی در دانشگاه‌ها و ترویج باورهای دینی، مذهبی و انقلابی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه است.

وی افزود: این نهاد بر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه تاکید ویژه دارد و با تشکیل دوره‌های مختلف در بهمن‌ماه و ایام تابستان که اساتید وقت آزاد بیشتری دارند در مسیر معرفت‌افزایی آنها گام برمی‌دارد.

این مسئول بیان کرد: اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی و تشکیل کلاس‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و برگزاری مراسم اعتکاف نیز با تولی‌گری این نهاد در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

ابراهیم‌زاده در ادامه به اجرای طرح«حامیم» در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرصت‌دادن به جوانان برای رشد آن‌ها و نیز تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح حامیم مخفف حلقه‌های میانی و اشاره به حامیم در قرآن است، عنوان کرد: هدف مهم این طرح توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی، سیاسی، آموزشی و پرورشی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه شناخت و افزایش معرفت تاریخی- سیاسی و مبنایی انقلاب، آشنایی با مباحث تشکیلاتی، بررسی تحولات منطقه و جهان، آموزش اندیشه اسلامی و قرآنی، اندیشه مقام معظم رهبری، خط امام(ره)، مناظره دانشجویی، تحلیل جریان‌های سیاسی دانشگاه‌ها، روش شبکه‌سازی با رویکرد سواد رسانه‌ای، شاخص‌های تحلیل حکمرانی دینی با محوریت تاریخ تطبیق دوران امام علی(ع) و پیامبر اکرم و حوزه‌های جهاد تبیین از محورهای اجرای این طرح است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های البرز با اشاره به اینکه در حاشیه اجرای این طرح مسابقات ورزشی، استخر و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: 280 دانشجو برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و به مدت یک هفته آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

ابراهیم‌زاده گفت: میزبان برگزاری طرح حامیم دانشگاه خوارزمی کرج است و افتتاحیه این طرح روز پنج‌شنبه، 27 مرداد ساعت 8:30 صبح با حضور مسئولان دانشگاهی و استانی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha