انجمن «شعر آیینی صراط» در همدان افتتاح می‌شود
کد خبر: 4078878
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
با حضور سعید بیابانکی

انجمن «شعر آیینی صراط» در همدان افتتاح می‌شود

مراسم افتتاح انجمن «شعر آیینی صراط» حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان، با حضور «سعید بیابانکی» و شاعران آیینی استان برگزار می‌شود.

افتتاح انجمن شعر آیینی صراط حوزه هنری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان، محمدمهدی سموات، رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان انجمن «شعر آیینی» با جلسات مستمر و منظم وجود ندارد، گفت: با برگزاری جلسات متعدد بررسی و تحلیل وضعیت شعر آیینی استان، با شاعران همدان، «انجمن شعر آیینی صراط» حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با 2 برنامه منظم در ماه برگزار خواهد شد و در کنار این انجمن، کارگاه‌های تخصصی شعر آیینی با هدف ارتقا سطح فنی، محتوایی و ساختاری با حضور اساتید مجرب کشوری به شکل فصلی نیز برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این انجمن را غنای شعر آیینی در استان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که اغلب اشعار آیینی برای مداحی در هیئت‌های مذهبی سروده می‌شود در «انجمن شعر آیینی صراط» علاوه بر تمرکز بر غنا و تخصصی‌تر شدن اشعار آیینی، به نقد و بررسی آثار شاعران پرداخته خواهد شد و در هر جلسه، علاوه بر تحلیل و بررسی اشعار فاخر آیینی از گذشته تا امروز، آموزش تخصصی شعر آیینی نیز در دستور کار انجمن قرار دارد.

وی میهمان ویژه افتتاحیه انجمن شعر آیینی حوزه هنری استان همدان را سعید بیابانکی اعلام کرد و افزود: سعید بیابانکی از شاعران آیینی مطرح کشور و کارشناس دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی ستاد است و تألیف کتاب‌هایی چون «جامه دران»، « رد پایی بر برف»، « هی شعر تر انگیزد»، «نامه‌های کوفی»، «ضد حالات»، «سکته ملیح»، «نمکدون» و «یلدا»... در کارنامه ادبی این شاعر به چشم می خورد.

سموات با بیان اینکه این برنامه اختتامیه عصر شعر فصل تابستان حوزه هنری استان هم هست، افزود: در این برنامه از برگزیدگان «عصر شعر» فصل تابستان نیز تجلیل می‌شود.

وی افزود: این برنامه فردا 27 مردادماه ساعت 17:30 در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان، واقع در خیابان مهدیه، خیابان حق گویان، بن‌بست حق‌گویان برگزار خواهد شد و حضور برای علاقمندان و شاعران آزاد است.

انتهای پیام
captcha