موج هفتم کرونا در حال ثبات و کنترل است
کد خبر: 4078882
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

موج هفتم کرونا در حال ثبات و کنترل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه موج هفتم در حال ثبات و کنترل است، گفت: حساسیت واکسن یادآور در جامعه بیشتر شود تا بتوانیم به کنترل و مقابله با این بیماری بپردازیم.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۶ در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه موج هفتم در حال ثبات و کنترل است، گفت: حساسیت واکسن یادآور در جامعه بیشتر شود تا بتوانیم به کنترل و مقابله با این بیماری بپردازیم.

وی به پذیرش تعداد قابل توجهی از بیماران در استان فارس هم اشاره کرد و افزود: حدود ۳۷ درصد بیماران از خارج از استان برای کارهای خاص و معمولا فوق تخصصی به مراکزی مانند نمازی مراجعه می‌کنند و می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد خدمات پزشکی به مردمی ارائه می‌شود که از خارج از استان برای معالجه به مراکز درمانی فارس مراجعه می‌کنند.

حسینی همچنین با تأکید بر ضرورت شتاب بخشی به پرداخت‌های اساتید، بیان کرد: تسریع در روند پرداخت‌های اساتید از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی به تشکیل قرارگاه جوانسازی جمعیت هم اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه سیاست وزارتخانه در دهه هفتاد و هشتاد کنترل جمعیت بود تصمیمات لازم بر جوانسازی جمعیت اتخاذ شده است. لذا تشوق و تسهیل زاد و ولد و درمان ناباروری از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و به همین منظور یک قرارگاه هفتگی به این مهم اختصاص داده شده و ابعاد مختلف این امر به صورت مستمر بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در حال حاضر یازدهمین جلسه برگزار شده و امیدواریم بتوانیم اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: رسانه در انعکاس فعالیت‌های انجام شده توسط مسئولان و انتقال مشکلات مردم به مسئولان نقش مهمی دارد؛ خوشبختانه در استان فارس جامعه بزرگ فرهیخته‌ای داریم و فارس در زمینه‌های مختلف پیشینه درخشانی دارد و از هویت و قابلیت بالایی در کشور برخوردار است.

این مقام مسئول به نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار مربوط به حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: خبرسازی و تحلیل‌های خبری در فارس عمدتا کشوری می‌شود و این باعث افتخار است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح دارویار در فارس تصریح کرد: این طرح دو هدف مهم را دنبال می‌کند، یکی جلوگیری از قاچاق دارو به خارج از کشور و دیگری سرپا نگه‌داشتن شرکت‌های داروساز و داروخانه‌ها با تأمین بودجه از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: جامعه داروسازی و پزشکی فارس با فرهیختگی که داشت اقدامات قابل توجهی برای اجرای طرح دارویار انجام داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مدت یک ماه از ۸۵۶ داروخانه فارس ۲هزار ۳۰۰ بازدید انجام شد، گفت: در واقع از هر داروخانه به طور متوسط سه بازدید انجام شد و با انجام این کار شاهد بروز کمترین تخلف در این حوزه بودیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شیراز مواجه هستیم، گفت: متأسفانه در فارس مدت‌هاست شاهد احداث بیمارستان دولتی نبودیم و نیاز است که شرایط لازم برای احذاث بیمارستانی دولتی فراهم شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مقدمات احداث سه بیمارستان دولتی در شیراز را فراهم کرده‌ایم که بیمارستان حضرت صدیقه (س)در میانرود و بیمارستان نمازی شماره ۲ با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله این بیمارستان‌ها محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیمارستان شهید فقیهی ۸۳ سال قدمت دارد، گفت: برای ساخت بیمارستان شهید فقیهی ۲ نیز به دنبال تأمین زمین هستیم.

حسینی اظهار کرد: مقرر شده برای تسهیل تهیه دارو رقمی حدود یک میلیارد تومان در اختیار ستاد اربعین حضرت احمدبن موسی (ع) و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار بگیرد و ۱۰ پایگاه در قالب درمانگاه سطح یک و یک درمانگاه سطح ۲ به صورت تخصصی برای خدمت رسانی به مردم و زائران اربعین فعالیت کند.

وی بر ضرورت دانش بنیان شدن هم تأکید کرد و گفت: وزارتخانه بهداشت صندوق توسعه در نظر گرفته که در استان منابعی برای فعالان این حوزه نیز پیش‌بینی‌شده و در تلاش هستیم با محوریت بومی‌سازی تجهیزات مصرفی استان و تولید داروهای خاص در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام
captcha