خدمات موکب‌های قزوینی ۷۲ ساعت پس از اربعین ادامه دارد
کد خبر: 4078903
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

خدمات موکب‌های قزوینی ۷۲ ساعت پس از اربعین ادامه دارد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در صدور پروانه مواکب تأکید داشتیم که موکب‌ها ۷۲ ساعت پس از اربعین همچنان مستقر باشند و بدین‌ترتیب تمامی موکب‌ها از ۱۶ تا ۲۹ شهریور به زوار اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

موکب اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در چهارمین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین که ظهر امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته مشارکت مردمی توانسته است تاکنون ۶۰ موکب خدمت‌رسانی در حوزه اسکان، تغذیه و امکانات فرهنگی و پزشکی ثبت کند و این مواکب اعلام آمادگی کرده‌اند تا به زائرین خدمت رسانی کنند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد موکب‌ها در عراق و ۱۰ درصد در ورودی و خروجی شهرها از مرز مهران خدمت‌رسانی خواهند کرد. پروانه تمامی موکب‌ها با امضای مرکز ستاد عتبات به مسئول موکب تحویل داده شده است تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تأکید کرد: این موکب‌ها در ۴ قرارگاه از جمله کربلا، نجف مسیر نجف تا کربلا و در شهر مصیب خدمت‌رسانی خواهند کرد دو موکب نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در سامرا مستقر شوند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در صدور پروانه مواکب تأکید داشتیم که موکب‌ها ۷۲ ساعت پس از اربعین همچنان مستقر باشند و بدین‌ترتیب تمامی موکب‌ها از ۱۶ تا ۲۹ شهریور به زوار اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

این مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رود مواکب اربعینی از امروز اقلام و خودروهای خود را برای خروج از مرز ثبت و ضبط کنند.

طاهرخانی در پایان گفت: کمک دستگاه‌ها در سال‌های گذشته به صورت پراکنده انجام می‌شد اما در سال جاری با تشکیل کمیته تسهیلات و مالی این فرآیند به شکل متمرکز انجام شده است و اقلام کمکی دستگاه‌هایی نظیر سازمان تبلیغات، صمت و جهاد کشاورزی به مواکب به صورت سهمیه‌ای مشخص شده است.

انتهای پیام
captcha