اطلاع‌رسانی قوی؛ نقطه قوت مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4079078
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

اطلاع‌رسانی قوی؛ نقطه قوت مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن

رتبه اول رشته قرائت و تحقیق در مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی گفت: تمایز این دوره نسبت به سایر دوره‌ها بحث اطلاع‌رسانی قوی و جداسازی فضای داورها از متسابقین و کاهش استرس متسابقان‌ است.

سجاد پروینی‌نژاد، متسابق رشته قرائت و تحقیقبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، سجاد پروینی‌نژاد، متسابق رشته قرائت و تحقیق، در حاشیه این مسابقه پس از کسب رتبه اول طی سخنانی با اشاره به اینکه از کودکی با تشویق پدر به امر قرائت قرآن و در مسیر قرآن در حرکت هستم، اظهار کرد: اقدامات دنیایی با تلاش معنا پیدا می‌کند چه در امر معنوی چه در امر مادی؛ خداوند عادل است و به هر شخص نتیجه اعمالش را خواهد داد، خواه در این دنیا خواه در سرای باقی.

وی ادامه داد: در گذشته‌های امکانات فراوان و وسیع امروزی برای تمرینات قرآنی وجود نداشت و ما به بخشی از این امکانات مختلف امروزه دست یافتیم که به نسبت حفاظ گذشته شرایط راحت‌تری داریم.

وی با بیان اینکه سختی‌های عرصه حفظ قرآنی تمرین کردن‌، کلاس رفتن‌، پرداخت هزینه و سفر برای یادگیری از استادان است، تصریح کرد: در سن 16 سالگی و سال 1387 که رتبه دوم مسابقات کشوری اوقاف را کسب کردم من تعطیلات عید را به تمرین و ممارست گذراندم که خداوند هم نتیجه ظاهری و دنیوی آن را به من ارزانی داشت که سختی در راه قرآن پرحلاوت است.

پروینی‌نژاد گفت: تاکنون پنج تا شش دوره در مسابقات اوقاف توفیق حضور داشتم اما تمایز این دوره نسبت به سایر دوره‌ها که بسیار جای تشکر دارد بحث اطلاع‌رسانی قوی و جداسازی فضای داورها از متسابقین و کاهش استرس متسابقین است؛ در سنوات گذشته عمدتا ما کمتر اطلاعاتی در خصوص برگزاری مسابقه به دستمان می‌رسید که در این دوره مرتب علاوه بر تماس مشمول دریافت پیامک بودیم و این نکته مثبتی بود که نباید از آن غافل شد.

متسابق رشته قرائت و تحقیق با اشاره به اینکه همیشه در دعاهایم از خداوند خواستم مبلغ قرآن باشم، بیان کرد: تمام زندگی من، ازدواجم، اشتغالم و آبرویم از قرآن است. تمام تلاشم این است با تلاوت خود در هر مکان و زمان قلبی را متوجه خداوند و ذهنی را در برابر عظمت پروردگار خاشع کنم و رسالت خویش را در بحث قرائت قرآن انجام بدهم.

وی یادآور شد: امروزه به برکت نظام اسلامی فضا برای انجام فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی مهیا است و به هیچ‌وجه این قبیل امور موانعی برای درس‌خواندن و کار کردن نیست؛ شاید و البته قطعا در رژیم طاغوت هر شخصی که تمایل به فعالیت‌های قرآنی داشت مشکلاتی برایش رقم می‌خورد اما به حمدالله به لطف زعامت امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری دامت برکاته، فضای قرآنی و پیشرفت و ترقی حقیقی فراهم است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha