فواید حفظ قرآن در زندگی افراد
کد خبر: 4079095
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

فواید حفظ قرآن در زندگی افراد

رتبه اول رشته حفظ کل چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: حفظ قرآن سبب زنده شدن وقت‌های مرده است و اگر قرآن زیبا تلاوت شود سبب گرایش افراد به قرآن می‌شود.

سید علی حسینی، متسابق رشته حفظ کامل قرآن کریمسیدعلی حسینی، متسابق نفر اول رشته حفظ کامل قرآن کریم، در حاشیه این مسابقه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه از سال 1389 فعالیت قرآنی خود را شروع کرده و به صورت تخصصی از سال 1391 به حفظ قرآن اهتمام داشته، اظهار کرد: از نوجوانی در مسیر حفظ قرآن هرآنچه دیدم چیزی جز برکت و نعمت و پیشرفت در تحصیل و زنده‌شدن وقت و تاثیرات بسزا در زندگی نبوده است هرچند مسیر حفظ سختی‌های خودش را دارد که همه شیرینی، عشق و دوست‌داشتن بود.

وی که تاکنون در پنج دوره متوالی از مسابقات اوقاف به مرحله کشوری راه پیدا کرده، بیان کرد: در این پنج دوره طی دو سال متسابق حفظ 20 جزء بودم ولی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری دو تفاوت ویژه‌ داشت؛ اول اینکه برخی متسابقین رتبه‌دار بین‌المللی در این رشته شرکت داشتند که سبب رقابت بیشتر و بسیار نزدیک در مرحله شهرستانی و استانی بود و لطف خدا شامل حال بنده شد و دیگر آنکه عدم حضور داورها در سالن مسابقات سبب شد تا افراد کم‌تجربه استرس کمتری را تجربه کنند.

حسینی در بیان تأثیر قرآن کریم در زندگی تصریح کرد: گاهی انسان در طول سالیان عمر خود ممکن است در لحظاتی که به کمک نیاز داشته باشد، یا خطا کند، آیات مجسم در ذهن حافظ قرآن در بزنگاه دست انسان را می‌گیرد و این ناشی از عظمت قرآن است؛ به نوعی می‌توان گفت قرآن برای حافظ قرآن یک حافظ است. شخصی که به تعبیر قرآن کریم «حَمَلَةُ القرآنِ» است همانطور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ: هنگامی که فتنه‌ها، همچون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید».

وی گفت: حفظ قرآن سبب زنده شدن وقت‌های مرده و زائد است. در واقع شخصی که به حفظ قرآن روی می‌آورد اینطور نیست که تمام وقت خود را به مرور و تثبیت قرآن بگذراند و از امور اصلی خود بماند که این به مدیریت فردی و شخصی مرتبط است ولی می‌توان در حین پیاده‌روی، بین نماز، حین رفت و آمد مسیرها و حتی صف نانوایی زمان‌های زائد را زنده کرد و به مرور و تثبیت آیات پرداخت.

رتبه اول رشته حفظ کل مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان آنکه وقتی قرآن زیبا تلاوت شود سبب گرایش افراد به محافل قرآن می‌شود، بیان کرد: شایسته است والدین در این عصر آخرالزمان برای مصون ماندن فرزندانشان از انواع بلایا و فتنه‌ها و فضاهای غفلت و گمراهی، به قرآن روی بیاورند؛ حفظ قرآن که به فرمایش مقام معظم رهبری دامت برکاته بهترین مقدمه برای انس با قرآن است و هیچ مسیری طبق سفارش اهل بیت(ع) جز مسیر قرآن وجود ندارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیده زهرا حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۶:۱۰
0
0
سید علی حسینی بهترین گزینه برای فرزندان ماست ایشان لایق بهترین ها ست ودعای ایشان بدرقه راه فرزندانمان باشد ان شاالله در تمام زندگیت همین جوری درخشی سید بزرگ وآقای خوبان
captcha