معلمان «مهرآفرین» از طرح رتبه‌بندی باز ماندند + فیلم
کد خبر: 4079410
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

معلمان «مهرآفرین» از طرح رتبه‌بندی باز ماندند + فیلم

معلمان طرح مهرآفرین از سراسر کشور با تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش خواستار بازگرداندن 70 هزار معلم این طرح به طرح رتبه‌بندی و پرداخت معوقات آنان شدند.

تجمع سراسری مقابل وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا، گروهی از معلمانی که با طرح مهرآفرین، طرحی که در پایان دولت دهم به صورت پیمانی جذب بدنه آموزش و پرورش شدند، در آخرین روزهای مردادماه 1401 مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: معلمان این طرح با آزمون جذب شدند، سپس فرایند گزینش را سپری کردند و به صورت پیمانی به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وی ادامه داد: مقرر بود، پس از حدود پنج سال به نیروی رسمی آزمایشی یا رسمی تبدیل وضعیت پیدا کنیم که متأسفانه آخرین دوره این طرح که شامل حال ما شد، تبدیل وضعیت رخ نداد و با وجود اینکه ما حدود 300 ساعت دوره ضمن خدمت را گذراندیم (به امید اینکه رسمی آزمایشی شویم) ولی متأسفانه این امر انجام نشد. برخی از ما معلمان این طرح با سابقه حدود 10 و حتی بالای 15 سال، آیا باید دوباره در آزمون استخدامی شرکت کنیم؟

این معلم جذب شده از طریق طرح مهرآفرین بیان کرد: به تازگی و پس از فرایند اجرای رتبه‌بندی معلمان این صدا به گوش رسید که طبق دستورالعمل جدید، معلمان این طرح که قریب به 70 هزار نفر بوده‌اند، از رتبه‌بندی حذف شوند و این طرح شامل حال فرهنگیان مهرآفرین نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از این است که طرح رتبه‌‌بندی از مهرماه 1401 شامل حال معلمان این طرح می‌شود و حال آنکه وزیر آموزش و پرورش بارها در سخنانشان درباره مبنای محاسبه و پرداخت معوقات گفته‌اند که در قانون، اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ دیده شده و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و پس از صدور احکام، بخشی از معوقات، اسناد دیون خواهد شد.

این معلم طرح مهرآفرین با اشاره به اینکه امید است با این تجمع صدای ما به گوش وزیر آموزش و پرورش، مسئولان مربوطه، نمایندگان مجلس و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علیرضا منادی، رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: با وجود اینکه ما بارها درخواست خود را به گوش وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس، سازمان اداری ـ استخدامی کشور، نهاد ریاست جمهوری رساندیم، اما هنوز هیچ پاسخ درستی دریافت نکردیم، پاسخی که در عمل، شاهد تحقق مطالبات و درخواست‌های ما باشد. در زمان دولت قبل، معاون اول رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای خواستار لغو طرح مهرآفرین شد، بخشنامه‌ای که از سوی دیوان عدالت اداری لغو شد و به نفع معلمان این طرح رأی گرفت و این طرح را قانونی دانست.

وی ادامه داد: چرا باید معلمان طرح مهرآفرین دوباره در آزمون شرکت ‌کنند؟ آزمون استخدامی که ثبت‌نام نکرده‌اند؟ بالفرض که نیاز به ثبت‌نام نداشته باشد، چطور در این فرصت کم، منابع آزمون را مطالعه کنند؟ و از طرف دیگر چه تضمینی است اگر در این آزمون معلمان قبول نشوند از بدنه آموزش و پرورش با این سابقه تعدیل و خارج نشوند؟ این حس عدم اعتماد موجب شده که معلمان این طرح در این آزمون شرکت نکنند و از سوی دیگر شرکت در این آزمون؛ شأن معلم را زیر سؤال نمی‌برد؟

یادآور می‌شود، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نهایی و معلمان براساس برنامه‌ریزی انجام شده می‌توانند از ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ برای ارائه مدارک و خوداظهاری درباره طرح رتبه‌بندی به سامانه رتبه‌بندی به نشانی rtb.medu.ir مراجعه کنند. همچنین بنابر گفته وزیر وقت آموزش و پرورش به زودی مبالغی به صورت علی‌الحساب به حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

این مبلغ علی‌الحساب سرانه حدود یک میلیون تومان به ازای هر ماه است؛ ۶ ماه از سال قبل بوده و ۵ ماه هم در سال‌جاری است که مجموعاً ۱۱ ماه می‌شود که صدای معلمان معترض حکایت از این دارد که معلمان طرح مهرآفرین از این معوقات بازمانده‌اند و از طرح رتبه‌بندی کنار گذاشته شده‌اند.

خبرگزاری ایکنا آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولان و دریافت هرگونه نقطه نظرات است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشرف قابل پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۱۲:۰۷
0
12
کاملا با متن بالا موافقم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۹:۳۳
0
4
احسنت خدا یار و یاورت
captcha