اجرای طرح تربیت‌ مربی آموزش نوین قرآن «بشری» در سمنان
کد خبر: 4079611
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

اجرای طرح تربیت‌ مربی آموزش نوین قرآن «بشری» در سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای طرح تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشری» در استان سمنان خبر داد.

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره ارشاد سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز، 30 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشری» در استان سمنان گفت: این طرح از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت آزمایشی در برخی از استانهای کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح یک یا چند مؤسسه به عنوان مجری طرح باید تا پایان شهریور معرفی شود گفت: زمان برگزاری دوره در هر استان و شرایط آن در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نورمحمدی با اشاره به اینکه این طرح مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است اظهار کرد: این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده  که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی تعلیم قرآن و تعلم قرآن و آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: این طرح برگرفته از روش‌های پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) در آموزش قرآن است که در این راستا طرح بشری، آموزش و یادگیری کلمات قرآن، اعراب قرآن و تجوید قرآن را ساده‌سازی می‌کند و بر اساس روش‌های نوین به آموزش قرآن کریم می‌پردازد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه طرح قرآنی بشری از سنین مختلف از دوره‌های ابتدایی و هر سطح از تحصیلات تا افراد ۵۰ ساله می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند یادآور شد: متقاضیان در این طرح می‌توانند برای ثبت‌نام به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره شرکت کنند و اسامی نهایی افراد از سوی معاونت قرآن و عترت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته نورمحمدی در این طرح کسانی که سابقه مربی‌گری قرآن‌ داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha