مستندسازی خاطرات یادگاران دفاع مقدس به حفظ این ثروت فرهنگی کمک می‌کند
کد خبر: 4079723
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

مستندسازی خاطرات یادگاران دفاع مقدس به حفظ این ثروت فرهنگی کمک می‌کند

مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: مستندسازی خاطرات و تجربه‌های یادگاران هشت سال دفاع مقدس ضروری است، چراکه به حفظ این ثروت فرهنگی کمک بسیار زیادی می‌کند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رضا کارگر مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح آذربایجان غربیمستندسازی خاطرات یادگاران دفاع مقدس به حفظ این ثروت فرهنگی کمک می‌کند 30 مرداد در همایش انس و مودت بازنشستگان و وابستگان که با حضور اعضای شورای تأمین بوکان برگزار شد، اظهار کرد: بازنشستگان یادگار بی‌بدیل دوران هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شوند، چراکه با تمام وجود آن روزهای پر از دلهره، رشادت و فداکاری را به خاطر می‌آورند.

وی بازنشستگان را بهترین راویان دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران اسلامی به‌ویژه نسل جدید دانست و ادامه داد: استفاده از تجارب آنها در برهه کنونی بسیار ضروری است، چراکه به تقویت باورهای نسل جدید و حفظ فرهنگ دفاع مقدس کمک شایان‌توجهی خواهد کرد.

کارگر مستندسازی و تصویرسازی خاطرات هشت سال دفاع مقدس و سا‌ل‌های مبارزه با رژیم طاغوت را عامل موثری در زنده نگه داشتن ارزش‌ها و باورها دانست و گفت: شهدا با اهدای خون‌شان امنیت امروز ما را فراهم کردند،  وظیفه ما انتقال اهداف و عمل به وصیت‌های آن عزیزان است و باید این ثروت فرهنگی و ارزش‌ها به نسل بعد انتقال پیدا کند.

سرهنگ پاسدار صمدمحمد علی‌زاده فرمانده سپاه بوکان در این مراسم، گفت: دراوایل انقلاب به واسطه حضور گروهک‌های ضدانقلاب این منطقه ناامن بود، ولی شما با جان و خون خود از این انقلاب دفاع کردید و اکنون به‌واسطه مجاهدت‌های شما امنیت پایدار در منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: شما از خانواده و همه هستی خود گذشتید و هجرت کردید، تا در شرایط سخت از انقلاب اسلامی دفاع کنید، این نظام با حمایت شما ماندگار شد و مجاهدت بی‌مثال شما این امنیت پایدار را به ارمغان آورده است.

فرمانده سپاه بوکان ادامه داد: کاری که شما کردید ما نمی‌توانیم یک به هزار آن را برآورده کنیم، زیرا شما در سخت‌ترین شرایط پشتیبان انقلاب بودید و دین خدا را یاری کردید.

سرهنگ محمدعلی‌زاده تصریح کرد: همین دین اسلام بود، که شما را وارد این کارزار بزرگ مبارزه با استکبار کرد و برای همین بود که مبارزه شما جهاد در راه خدا بود، از اوایل انقلاب که صدام گفت تهران را ۶ روزه فتح می‌کنیم، صدها مورد دیگر همچون شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی و ... بود، ولی انقلاب اسلامی با حمایت شما با قدرت تمام به جلو حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه بوکان گفت: امروز هرچقدر امنیت و قدرت داریم، از برکت وجود شما پیشکسوتان است، که در اوج فتنه دفع فتنه کردید، دشمن اکنون درصدد است، بصیرت و غیرت دینی را از ما سلب کند، پس باید هوشیارانه رفتار کنیم.

وی گفت: دشمن درصدد است بازنشستگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را از انقلاب کنار بزند، تا بار دیگر غبار فتنه را بر چهره انقلاب بگستراند، پس لازم است، یادگاران دفاع مقدس و بازماندگان آن سال‌ها به عنوان افتخارآفرینان جهاد و شهادت پا در میدان باشند و با تمام قدرت بار دیگر این توطئه شوم را خنثی کنند.

انتهای پیام
captcha