آمادگی اتحادیه‌های قرآنی در پذیرش و اجرای طرح‌های فرهنگی + صوت
کد خبر: 4081042
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
انجم‌شعاع بیان کرد:

آمادگی اتحادیه‌های قرآنی در پذیرش و اجرای طرح‌های فرهنگی + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اهدافش در سفر به استان‌ها گفت: ارتقای جایگاه و منزلت اتحادیه‌ها، هدف اولیه این سفرهاست و در دیدار با مسئولان ارشد بر واگذاری طرح‌های فرهنگی و قرآنی استان به اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی تأکید شد.

محمد‌ انجم‌شعاع، مدیرعامل کشوری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد‌ انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهدافش در بازدید اخیرش از استان‌های بوشهر، هرمزگان و یزد گفت: بخشی از موارد زیرساختی اتحادیه‌های استانی تاکنون حل نشده باقی مانده بود، به عنوان مثال هیچ یک از اتحادیه‌ها طی این سنوات، مکان مستقل نداشتند و در این سفر درصدد رفع این مشکل بودیم.

وی ادامه داد: سفر‌های استانی بر مبنای تصمیم و نظر اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری انجام می‌شود و مهمترین هدف این است که اتحادیه در جایگاه و منزلت قانونی خود به عنوان نماینده مؤسسات قرآنی استان نقش‌آفرینی کند.

انجم‌شعاع افزود: لازمه این ایفای نقش‌، داشتن اعتبارات لازم، مکان مناسب، بودجه ستادی حداقلی برای اداره دفتر اتحادیه به منظور تمشیت و نظارت بر مؤسسات استان است. امیدواریم با همت دولت در حمایت از مؤسسات مردم‌نهاد، بتوانیم بخشی از مشکلات اتحادیه را حل کنیم تا در ادامه گام‌های بزرگی را جهت تحقق تدابیر مقام معظم رهبری  به ویژه در تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

کد

وی ضمن تجلیل اهتمام اتحادیه‌های استانی که با وجود موانع در سنوات گذشته توانستند کشتی اتحادیه را به نحو مطلوبی در مسیر تعریف شده، هدایت کنند، اظهار کرد: امیدواریم در دولت محترم که توجه به مردمی‌سازی دارد و با توجه به انتصاب ارزشمند آقای سیداحمد عبودتیان به عنوان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی، که برون‌سپاری امور به بخش مردمی را عهده‌دار هستند، در این بخش گام‌های لازم برداشته شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده طی چند ماه آینده، حداقل به 15 استان سفر خواهم داشت. سفرهای بعدی منوط به اعلام نیاز استان‌هاست.

وی به یکی از محورهای سفرش به استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: در بخش واگذاری امور به بخش مردمی، مصداق بارز آن را در هرمزگان شاهد بودیم، به طوری که  طی دو سال اخیر، اتحادیه استان با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه اجرای مسابقات استانی تعامل بسیار خوبی داشت و مسئولان امور قرآنی اوقاف استان نیز از این واگذاری راضی بودند، البته در سایه نظارت و پشتیبانی خوب اداره کل اوقاف این همکاری شکل گرفت که این سرآغازی برای پذیرش مسئولیت‌های اجرایی و واگذاری امور است، البته در صورتی که دستگاه‌های ملی بر این واگذاری پافشاری داشته باشند.

آمادگی اتحادیه‌های قرآنی برای پذیرش و اجرای طرح‌های فرهنگی + صوت

انجم‌شعاع ادامه داد: پیگیری واگذاری زمین به مؤسسات و اتحادیه طی جلساتی با اداره راه و شهرسازی و مسئولان استانی از جمله اهداف این بازدیدهاست. برای استقرار اتحادیه نیازمندیم تا سند آن به نام اتحادیه باشد از این جهت پیش از ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در نخستین سفر به استان بوشهر با استاندار محترم آن استان درباره واگذاری زمین و مکان در شهرک نیایش بوشهر به تفاهم رسیدیم.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مطالبات ما در سفرهای استانی از استاندارها این است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های معنوی، طرح‌های مرتبط با این موضوعات را برون‌سپاری کنند که مورد توافق نیز قرار گرفته است. علاوه بر طرح‌های ملی آنچه در سفرهای استانی به عنوان هدف منظور شده این است که اتحادیه استان در ساختار تصمیم‌گیری ارکان فرهنگی استان حضور پرنشاط داشته باشد. اگر این حضور تثبیت و قطعی شود، قطعاً اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی استان‌ها، بیشتر پذیرای طرح‌های استانی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha