شرکت ۳۰۰ دانشجو از استان مرکزی در طرح «حامیم»
کد خبر: 4081343
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

شرکت ۳۰۰ دانشجو از استان مرکزی در طرح «حامیم»

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح «حامیم» در دانشگاه‌های استان، از اعزام ۳۰۰ دانشجوی دختر و پسر برای شرکت در دوره «اندیشه تمدن‌ساز، همزمان حسین(ع) و خط امام(ره)» در مشهد خبر داد.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، امروز، 6 شهریور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشکده هنر اراک برگزار شد، در تشریح اجرای طرح «حامیم» در استان اظهار کرد: این طرح ملی مخفف «حلقه‌های میانی» است و در شهریور امسال در دانشگاه‌های کشور در حال اجراست.

وی ادامه داد: در برهه بسیار مهمی از تاریخ ایران و تحولات جهانی قرار داریم و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در تدوین این پیچش مهم تاریخی نقش بسیار مهمی دارد. ایران، گذشته پر از فراز و نشیبی را در دهه‌های قبل از پیروزی انقلاب پشت سر گذاشته است. با پیروزی انقلاب حضور پرشور مردم در دوران دفاع مقدس را شاهد بودیم که با تمام قوا پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستادند. پس از گذشت این دوران و توطئه‌های دیگر دشمنان علی‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها کشور به ثبات و استقلال سیاسی و فرهنگی دست یافته است.

ایمانی‌مقدم با بیان این مطلب که گذشته، زمان حال را ساخته و آینده محصول برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد در زمان کنونی است، ادامه داد: بیانیه گام دوم با همین محتوا یعنی ورود به گذشته، عظمت دستاوردهای انقلاب، مسیر پیش‌رو، توجه به پیشرفت، ترسیم چشم‌انداز آینده و نقش جوانان تبین شده است و همه ما هریک به سهم خود مکلف به انجام هستیم. مقام معظم رهبری در این راستا به نقش‌آفرینی جوانان وترسیم آینده توسط آنان تأکید دارند.

وی جوانان را دارای اذهانی فعال و پویا دانست و اضافه کرد: جوانان خطرپذیری بیشتری نسبت به سایر مردم دارند و به واسطه داشتن زبانی گویا و قدرت تحلیل می‌توانند در مسیر تحقق بیانیه گام دوم تحول ایجاد کنند. دانشجویان به عنوان حلقه میانی می‌تواند در راستای تحقق اهداف گام بردارند و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اقدامی اجرای طرح «حامیم» را در دستور کار تمامی دانشگاه‌های کشور قرار داد.

ایمانی‌مقدم با بیان این مطلب که اجرای طرح یاد شده رونق خوبی در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند، اظهار کرد: دانشجویان در اجری فعالیت‌های فرهنگی مهم‌تر از کارکنان فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند؛ چراکه با انگیزه‌های موجود می‌توانند تحولات خوبی را ایجاد کرده و میدان‌دار این امر باشند.

وی هدف از اجرای طرح «حامیم» را تقویت نقش دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بیان کرد و افزود: ایجاد روحیه نشاط و امید در دانشگاه، نیروسازی برای جریان‌های انقلابی، شبکه‌سازی فرهنگی از جمله اهدافی است که طرح مذکور دنبال می‌کند.

ایمانی‌مقدم با اشاره به ثبت‌نام صدها دانشجو از سراسر استان در طرح «حامیم»، ادامه داد: پس از ارزیابی و مصاحبه‌های صورت گرفته 300 دانشجو(120 آقا و 180 دختر) از تاریخ 12 شهریور تا 19 همین ماه در قالب 2 کاروان مجزا جهت شرکت در دوره آموزشی و کارگاه‌های در نظر گرفته شده تحت عنوان «اندیشه تمدن‌ساز، همزمان حسین(ع) و خط امام(ره)» به مشهدمقدس سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور در دوره آموزشی «حامیم» با دروس معارفی دانشجویان معادل‌سازی می‌شود، افزود: برگزاری نشست‌های معرفتی مانند جهاد تبیین، نقش دانشجویان در تحقق جهاد تبیین، جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی دانشگاه، بررسی تحولات منطقه و جهان، آشنایی با محتوای حکومت اسلامی و دینی از جمله نشست‌هایی که در قالب طرح یاد شده برگزار می‌شود. برپایی کارگاه‌های مهارتی، نشریات، شبکه‌سازی اجتماعی فرهنگی، مدیریت زمان، تفکر نقادانه، اکران و نقد فیلم و شبی با شهدا از برنامه‌های جانبی طرح است.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان با بیان اینکه بخش عمده هزینه طرح از سوی دانشگاه‌ها و رؤسای آن تأمین شده است، اضافه کرد: استفاده از نیروهای فرهنگی در دانشگاه‌ها چشم‌اندازی است که تعریف شده و روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha