نگاهی به روز دوم مسابقات قرآن اوقاف خوزستان
کد خبر: 4081891
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

نگاهی به روز دوم مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه مسابقات قرآن اوقاف، گفت: به دلیل اینکه خوزستان جامعه قرآنی خوبی دارد، انتظارات ما از مسابقات استان خوزستان بالاست.

مسابقات قرآنی خوزستان روز دوم مسابقات قرآنی اوقاف در خوزستان با ضبط آثار تواشیح و دعاخوانی شرکت‌کنندگان این رشته‌ها امروز، سه‌شنبه، ۸ شهریور در دو بخش آقایان و بانوان ادامه یافت. مسابقه رشته اذان نیز امروز در بخش آقایان برگزار شد. 

اصغر خسروی، رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ناظر ویژه مسابقات استان خوزستان در حاشیه این رویداد قرآنی به ایکنای خوزستان، گفت: به جهت اینکه خوزستان یکی از استان‌های مهم ما است و جامعه قرآنی خوبی دارد، انتظارات ما از مسابقات استان خوزستان، بالا است.

وی با بیان اینکه امسال در بخش آقایان سطح فنی خوبی را بین متسابقان شاهد بودیم، افزود: روز گذشته 7 شهریور مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء برگزار شد. نفرات اول تا سوم مشخص شده‌اند و از سوی اداره اوقاف استان معرفی و تقدیر شایسته‌ای از برگزیدگان انجام می‌شود.

خسروی گفت: راه‌یابی به مرحله کشوری، منوط به تصمیم مرکز امور قرآنی است که در آنجا بر اساس معیارهای تعریف شده، سهمیه هر استان در هر رشته مشخص خواهد شد. 

رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همه رشته‎ها مهم هستند، اما چون نمایندگان ما در مسابقات بین الملل از رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ کل حضور پیدا می‌کنند، برای ما اهمیت دارند. شرکت‌کنندگان این سه رشته در مسابقات خوزستان خوب عمل کردند‎، به ویژه در رشته قرائت شاهد رقابت خوبی بودیم، در مجموع کیفیت فنی متسابقان خوب بود.

وی در پایان سخنانش از ایکنای خوزستان و عوامل اجرایی استان تشکر کرد و گفت: مرحله نهایی این مسابقات در دی ماه به میزبانی شهر اهواز برگزار خواهد شد و مسابقات استانی مقدمه‌ای برای رویداد بزرگ قرآنی کشور است.

مسابقات در دو گروه‌ داوری شود

همچنین شهلا بومی، ناظر این مسابقات در بخش بانوان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، گفت: روز گذشته مسابقات بانوان در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء و همچنین در رشته تحقیق و ترتیل برگزار شد. حدود ۷۰ شرکت‌کننده در این مسابقات حضور داشتند. به نظرم این تعداد شرکت‌کننده برای اجرای برنامه در یک روز بالا بود. داوری به جهت تأخیر در حضور متسابقان ساعت 9:30 آغاز شد و ساعت 21:30 به پایان رسید.

وی افزود: مسابقات با نظم شروع شد و ادامه پیدا کرد. ای کاش این مسابقات در سال‌های آینده در دو گروه‌ داوری شود تا این مسئله رخ ندهد و دو گروه داور در دو سالن جدا مسابقات را داوری کنند. این کار باعث می‌شود متسابقان و داورها خسته نشوند یا اینکه در دو روز اجرا شود و در کنار دعاخوانی و تواشیح رشته‌های دیگر نیز حضور پیدا می‌کردند.

بومی اظهار کرد: درباره متسابقان مطلع هستم که برخی شهرها برای نمایندگان خود کارگاه آموزشی برگزار کرده‌اند، اما برخی این کار را نمی‌کنند. اگر این کارگاه‌ها برگزار شود رشد متسابقان بیشتر می‌شود.

ناظر مسابقات قرآن بانوان ادامه داد: امسال پیشرفت بانوان حافظ را خیلی خوب دیدم، اما آمادگی آنها بايد بیش از این باشد. چنانچه کارگاه‌های آموزشی تشکیل شود این شرکت‌کنندگان با آمادگی بالاتری حضور پیدا می‌کنند، کاری کنیم دلزدگی برای حفاظ قرآن ایجاد نشود.

وی در پایان با اشاره به حضور گروه‌های تواشیح و همخوانی بانوان در این مسابقات گفت: دو گروه تواشیح و همخوانی در این مسابقات به اجرای برنامه پرداختند و با آمادگی خوبی در این رویداد حضور پیدا کردند. 

انتهای پیام
captcha