تا اطلاع ثانوی امکان اعزام زائران به کشور عراق وجود ندارد
کد خبر: 4081916
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

تا اطلاع ثانوی امکان اعزام زائران به کشور عراق وجود ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تا اطلاع ثانوی امکان اعزام زائران به کشور عراق وجود ندارد و زائرانی که به تازگی به سمت مرزها حرکت کرده‌اند، با درهای بسته مواجه شده و به منطقه خود بازگشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به وضعیت کنونی زائران برای اعزام در اربعین حسینی، عنوان کرد: در حال حاضر و با توجه به وجود درگیری‌های نظامی و ناامنی در برخی مناطق عراق مانند کاظمین، سامرا و محدوده نزدیک به شهر بغداد، امکان اعزام زائران به این کشور وجود ندارد و زائرانی که به تازگی به سمت مرزها حرکت کرده‌اند، با درهای بسته مواجه شده و به منطقه خود بازگشتند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اعزام ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه «سماح» برای اعزام در اربعین حسینی، اظهار کرد: ثبت‌نام‌کنندگان در این سامانه کماکان اطلاعات و مراحل اداری لازم را تکمیل کنند اما تا زمان اطلاع‌رسانی ستاد اربعین به سمت مرزها حرکت نکنند و در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن زائران مستقر در عراق نیز انجام شده است.

رفیعی با اشاره به کاروان‌های اعزامی اربعین از استان زنجان، تصریح کرد: تا به امروز هفت کاروان زیارتی از استان زنجان به عراق اعزام شده‌اند که اعلام شده از نزدیک شدن به مناطق درگیری نظامی در این کشور خودداری کنند و همه مراسم عزاداری برنامه‌ریزی شده در مناطق درگیری به ویژه کاظمین و سامرا نیز لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اعزام نشدن کاروان‌های زیارتی و پشتیبانی جدید به کشور عراق، یادآور شد: تا اطلاع ثانوی کاروان زیارتی و موکب پشتیبانی زوار به عراق اعزام نخواهد شد و کاروان‌های اعزامی نیز تا زمان بازگشت به ایران در مناطق امن این کشور مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۵ هزار زنجانی برای سفر اربعین به کربلا ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۳۱ موکب نیز با همه امکانات منتظر بازگشایی مرزها هستند تا اقدام به برپایی موکب‌های خود کنند و با اعلام خبر بازگشایی بلافاصله عازم عراق خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا لحظه بازگشایی مرزهای عراق، هیچ زائری به سمت مرزها حرکت نکند تا مشکلی به‌ وجود نیاید.

انتهای پیام
captcha