ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین شاخصه دانشجوی انقلابی
کد خبر: 4082177
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین شاخصه دانشجوی انقلابی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان مهم‌ترین شاخصه دانشجویان انقلابی را ولایت‌مداری دانست و گفت: دانشجویان انقلابی بابصیرت و تابع ولایت‌فقیه هستند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام عباس تقوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان، امروز، 9 شهریور در حاشیه مراسم اختتامیه طرح ملی حامیم که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دانشجویان در این دوره اظهار کرد: دانشجویان انقلابی بابصیرت و تابع ولایت‌فقیه هستند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان مبنی بر اینکه «یکی از خصوصیات دانشجو باید این باشد که محیط را با چشم باز نگاه کند»، بیان کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره مسائل داخلی دانشگاه را به‌خوبی رصد کنند و در رسانه‌ها و فعالیت‌های مذهبی حضوری چشمگیر داشته باشند.

تقوی در ادامه وحدت اهل تسنن و تشیع را مهم‌ترین اصل تشکیل تمدن نوین اسلامی برشمرد و افزود: صحیفه سجادیه از مهم‌ترین میراث مکتوب شیعه است و نقش مهمی در معرفی سبک زندگی اسلامی دارد. شایسته است دانشجویان جهت آشنایی با دعاهای ناب این کتاب ارزشمند در جشنواره صحیفه سجادیه شرکت کنند.

سخنرانی دبیر استانی طرح حامیم، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع هرمزگان، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، برگزاری آزمون از مطالب کتاب هم‌رزمان حسین(ع)، تقدیر از اعضای فعال کمیته رسانه، اهدای کمک‌هزینه سفر کربلا به دانشجویان از برنامه‌های اختتامیه طرح ملی حامیم در مشهد مقدس بود.

یادآور می‌شود، طرح «حامیم» که مخفف عبارت «حلقه‌های میانی» است با محوریت توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی در دهه اول شهریورماه و در جوار حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در شهر مشهد مقدس اجرا شد. ابداع خاص مقام معظم رهبری در استفاده از واژه «حلقه‌های میانی» و ارائه مأموریت «جهاد تبیین» برای جوانان انقلابی از اهداف این طرح بود.

انتهای پیام
captcha