ضرورت استفاده از فرصت اربعین برای انتقال پیام انقلاب اسلامی
کد خبر: 4082229
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

ضرورت استفاده از فرصت اربعین برای انتقال پیام انقلاب اسلامی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: باید به بُعد فرهنگی و نرم‌افزاری اربعین نیز توجه کرد و از ظرفیت بکر اربعین برای انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز، ۹ شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه کار اربعین کار دلی است به همین دلیل با تمام فتنه‌هایی که اتفاق افتاد تا این راهپیمایی جهانی برگزار نشود، مجدداً مرزها باز شد، گفت: از امروز قرارگاه رصد پایانه‌ها در حوزه حمل و نقل زائران اربعین تشکیل می‌‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت اربعین را نباید با نارضایتی‌ها تبدیل به تهدید کنیم، تأکید کرد: باید به بُعد فرهنگی و نرم‌افزاری اربعین نیز توجه کرد و از ظرفیت بکر اربعین برای انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده کنیم و در این زمینه باید برای زائرانی که از استان کرمان عبور می‌کنند نیز اقداماتی انجام شود.

جلالی با اعلام آماده‌ باش اعضای ستاد اربعین کرمان، حضور فرمانداران در ستاد را الزامی دانست و گفت: تکلیف پروازها به عراق تا چهارشنبه هفته آینده مشخص و اعلام شود.

حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استاندار کرمان و دبیر ستاد اربعین استان نیز در این جلسه با اشاره به بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی به سمت عراق و برقراری آرامش در این کشور، گفت: مهم‌ترین بحث ستاد اربعین موضوع حمل و نقل است که پیگیری‌ها انجام می‌شود اما به دلیل خلف وعده شرکت‌های معدنی در تأمین ناوگان، سیستم حمل و نقل زمینی دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه بازار سیاه بلیط در برخی مناطق استان به دلیل کمبود اتوبوس ایجاد شده، به اعتبار گذرنامه‌های زائران اربعین اشاره کرد و گفت: کسانی که اعتبار گذرنامه آن‌ها تا ۲۶ مهرماه است، مشکلی برای سفر اربعین ندارند و کسانی که تاریخ صدور گذرنامه آن‌ها از ۶ شهریور سال ۱۳۹۱ است، باید با مراجعه به محل‌های صدور گذرنامه در شهرستان‌ها و اداره گذرنامه در کرمان برای گرفتن گذرنامه گذر موقت صرفاً برای ورود به عراق اقدام کنند.

شمس‌الدینی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۷ هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام ۵۸ هزار نفر از آن‌ها قطعی شده است، گفت: برای کسانی که برای دریافت گذرنامه اقدام کرده‌اند پیامک ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha