کتابت آیات وحی توسط دانشجویان در شیراز
کد خبر: 4082376
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳

کتابت آیات وحی توسط دانشجویان در شیراز

دبیر طرح «حامیم» در استان فارس، یکی از برنامه‌های این دوره را کتابت آیات قرآن کریم برشمرد که در آن 70 درصد از صفحات قرآن توسط دانشجویان شرکت‌کننده در طرح مذکور کتابت شد.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» شامگاه چهارشنبه، 9 شهریورماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس در این مراسم گفت: استان فارس به عنوان یکی از پهناورترین استان‌های کشور میزبان ۶۰۰ نفر از دانشجویان فعال استان به عنوان حلقه‌های میانی بود.

وی افزود: افتتاحیه این طرح را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به نیت از حرم تا حرم برگزار شد و تصمیم داریم که دوره تکمیلی را در مشهد مقدس برای دانشجویان برگزیده این دوره برگزار کنیم.

کوهی با اشاره به اینکه این دوره شامل ۴ محور دروس رسمی، حلقه‌های معرفتی، کارگاه‌های مهارتی و فوق برنامه بود، ادامه داد: دروس رسمی با سه عنوان کتاب شامل طرح کلی اندیشه اسلامی، همرزمان حسین(ع) و خط امام بود که با حضور 50 نفر از اساتید برتر کشوری و استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه حلقه‌های معرفتی نیز با حضور مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، رؤسا، معاونین و شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، در دورهمی‌های صمیمانه با دانشجویان برگزار شد، گفت: کارگاه‌های مهارتی همچون شبکه‌سازی، نشریات دانشجویی، مدیر شو، بلاگری، طرح ملی حفظ قرآن کریم، جریان‌شناسی فکری دانشگاه، نشست معرفتی تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، مدیریت تشکیلاتی بر اساس علاقه دانشجویان برگزار شد.

دبیر طرح حامیم در استان فارس با یادآوری اینکه در این طرح از همکاری بسیج دانشجویی استان بهره بردیم، افزود: فوق برنامه‌هایی نیز از قبیل رادیو دانشجویی از دیگر برنامه‌های حامیم بود که به صورت زنده و روزانه در دانشگاه اجرا شد، همچنین کارگاه مهارت‌های زندگی، لیگ مناظره دانشجوی، مشاوره فردی، شیرازگردی با بازدید از موزه دفاع مقدس و آرامگاه حافظیه، اکران فیلم، محفل انس با شهدا، مسابقات متنوع ورزشی، هنری و فرهنگی، کتابت قرآن کریم که ۷۰ درصد از صفحات قرآن کریم با خط خود دانشجویان شرکت کننده در دوره کتابت شد، همراه بود.

وی در پایان یادآور شد: طرح حامیم به برکت حضور مرقد مطهر سردار شهید علی نوری و شهید گمنام و راه‌اندازی موکب حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دانشگاه باهنر شیراز یکی از طرح‌های ویژه شد که ثمرات خیلی خوبی داشت.

انتهای پیام
captcha