بانوان متسابق قرآنی خوزستان در سطح خوبی ظاهر شدند
کد خبر: 4082410
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

بانوان متسابق قرآنی خوزستان در سطح خوبی ظاهر شدند

داوران مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان در بخش بانوان بر کیفیت اجرای خوب متسابقان خوزستانی در این بخش تاکید داشتند.

داوری مسابقات بانوانبه گزارش ایکنا از خوزستان، مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان امروز، روز گذشته 9 شهریور با اعلام نتایج رشته‌های آوایی، به کار خود پایان داد. متن زیر گفت‌وگوی ایکنای خوزستان با سه تن از داوران در بخش مسابقات بانوان است. این داوران بر کیفیت اجرای خوب متسابقان خوزستانی در این بخش تاکید داشتند.

هاجر عزت پژوه، داور بخش تجوید مسابقات اوقاف خوزستان در بخش بانوان گفت: با توجه به اینکه اولین سالی است که در خوزستان و اهواز داوری مسابقات بانوان را انجام می‌دهم سطح شرکت‌کنندگان خیلی خوب بود. اینها کسانی بودند که مرحله شهرستانی را طی کرده بودند و افراد قوی و خوبی بودند.

وی اظهار کرد: ما برای داوری مسابقات قرآن به استان‌های مختلف می‌رویم، سطح متسابقان در خوزستان در کیفیت بالایی بود و در نمره گذاری متوجه می‌شدیم اکثرا در صوت و لحن و تجوید و ... قوی هستند. این نشان می‌دهد که روی آمادگی این متسابقان کار انجام شده یا دوره‌هایی برای آنها برگزار شده است و این کیفیت بالا، تلاش استان را نشان می‌دهد.

عزت‌پژوه با اشاره به فشردگی مسابقات تصریح کرد: تعداد متسابقان بالا بود و چنین حجمی باید برای دو روز برنامه ریزی می‌شد. ما کار دو روز را در یک روز انجام دادیم.

همچنین زهرا بهاری، داور بخش صوت این مسابقات نیز گفت: از کیفیت اجرای مسابقات در سال‌های گذشته اطلاعی ندارم، اما امسال احساس کردم خوزستان یکی از استان‌های خوش خوان ما است و این موضوع را به مسئولان مسابقات انتقال خواهم داد تا بچه‌های استان بتوانند از سهمیه بیشتری برای شرکت در مسابقات کشوری برخوردار شوند. سطح اجرای بانوان به ویژه در تحقیق و ترتیل خیلی خوب بودند. خوزستان استان بسیار مستعدی برای رشد در تمام رشته‌ها است. 

وی از دست اندرکاران این رویداد قرآنی تشکر کرد و افزود: برای زمان مسابقات باید برنامه ریزی دقیق‌تری انجام می‌شد. بهتر است متسابقانی که از شهرستان شرکت می‌کنند و مسیر آنها فاصله زیادی با محل مسابقات دارد، زودتر  امتحان شان گرفته شود تا بتوانند به شهر خود بازگردند. با وجود تعداد بالای متسابق باید دو گروه داوری دعوت می‌شد یا مسابقات در دو روز برگزار می‌شد.

زهرا عساکره، داور صحت حفظ این مسابقات اظهار کرد: کیفیت اجرای مسابقات در بخش بانوان خوب و رضایت بخش بود. متسابقان نسبت به سال‌های قبل پیشرفت و رشد خوبی داشتند. تنها مساله‌ای که قابل ذکر این است که تعداد متسابقان برای اجرای برنامه در یک روز بالا بود. از این رو داوری به صورت فشرده انجام شد و حجم کار برای یک روز زیاد بود. 

عساکره با اشاره به حضور داورانی از کشور در مسابقات بانوان گفت: امسال ترکیب خوبی از داوران خبره را در بخش بانوان داشتیم. 

انتهای پیام
captcha