بازگویی خاطرات دفاع مقدس همراه با رعایت اصل صداقت باشد
کد خبر: 4082722
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

بازگویی خاطرات دفاع مقدس همراه با رعایت اصل صداقت باشد

جانباز زنجانی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه در بازگویی خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید اصل صداقت رعایت شود، تصریح کرد: اگر نسل امروز اگر جویای اصل ماجرا شود، مباحث ارائه شده نباید تعارضی با واقعیت داشته باشد.

بازخوانی کتاب از دل آتش تا آلمان

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، یدالله واعظی، خلبان جانباز زنجانی هشت سال دفاع مقدس، شامگاه روز گذشته در جلسه نقد و بررسی کتاب «از دل آتش تا آلمان» که در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ هشت دفاع مقدس پر از رشادت‌هایی است که باید به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه باید در نگارش کتاب‌های دفاع مقدس به موضوعات مورد غفلت قرار گرفته نیز توجه شود، گفت: یکی از این موضوعات رشادت‌های نیروهای ژاندامری بود که به عنوان نخستین نیروها مقابل دشمن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه در بازگویی خاطرات هشت سال دفاع مقدس باید اصل صداقت رعایت شود، تصریح کرد: اگر نسل امروز اگر جویای اصل ماجرا شود، مباحث ارائه شده نباید تعارضی با واقعیت داشته باشد.

واعظی با اشاره به اینکه باید به موضوعات و محورهای مختلف دفاع مقدس پرداخت ، گفت: یکی از این موضوعات حس و حال خانواده رزمندگان در این دوران و زندگی اعضای خانواده شهدا پس از شهادت ایشان است.

مرضیه نظرلو نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نویسندگان باید از فرصت مصاحبه با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نهایت استفاده را بکنند، اضافه کرد: این اتفاق ممکن است یک بار اتفاق بیفتد از اینرو باید این فرصت را غنیمت بدانیم.

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه نباید فرصت‌ها را از دست بدیم، گفت: این کار باعث می‌شود کار را زخمی کنیم و فرصت پرداختن بهتر به برخی سوژه‌ها از بین برود.

وی با انتقاد از برخی ایرادات در نگارش کتاب از دل آتش تا آلمان عنوان کرد: با توجه به حافظه خوب خلبان واعظی، نویسنده باید بیش از پیش به جزئیات می‌پرداخت و به شیرینی داستان می‌افزود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه نگارش کتاب رزمندگان و زندگی‌نامه شهدا راهی برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این اداره کل بر حمایت از هنرمندان در این مسیر تاکید دارد.

سرهنگ پاسدار شمس‌الدین موسوی با اشاره به اینکه حوادث و رشادت‌های رزمندگان تا سالیان سال می‌تواند فرهنگ ایران اسلامی را غنی کند، گفت: باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ ارتباط با رویدادهای هشت سال دفاع مقدس همه ما باید فرصت مطالعاتی برای خواندن کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در نظر بگیریم.

انتهای پیام
captcha