نکوداشت مبلغ جهادگر حجت‌الاسلام نصیری برگزار شد
کد خبر: 4082771
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

نکوداشت مبلغ جهادگر حجت‌الاسلام نصیری برگزار شد

آیین نکوداشت یاد و خاطره مبلغ جهادگر حجت‌الاسلام مصطفی نصیری و همسر او بانو موسوی‌نژاد از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور خانواده‌های این دو طلبه مبلغ برگزار شد.

نکوداشت مبلغ جهادگر حجت‌الاسلام نصیری برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مراسم نکوداشت یاد مبلغ جهادگر مرحوم حجت‌الاسلام مصطفی نصیری و همسر وی مرحومه موسوی‌نژاد که از طلاب جامعةالزهرا(س) بود، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم ضمن تسلیت به جامعه روحانیت و خانواده‌های عزادار گفت: بسیاری از ما با دیدن تصویر جانسوز لحظه وفات این روحانی جهادگر متأثر و شدیداً محزون شدیم؛ این میزان تأثیرگذاری نشان از عنایت خداوند بر این دو طلبه شایسته و مخلص است. امیدواریم راه این دو بزرگوار پر رهرو باشد.

وی افزود: اساساً راه طلبگی، ادامه راه انبیای الهی است و اگر مقدمات و لوازم این راه فراهم شود مسیر هجرت الی الله با موفقیت طی خواهد شد.

واعظی یادآوری کرد: در ایام محرم که یکی از ایام تبلیغ بسیاری از مبلغان دینی ما محسوب می‌شود همه می‌بینیم که زنگارهایی که بر دل‌ها نشسته، زدوده شده و دل‌ها صاف می‌شوند. اساساً تبلیغ دین می‌تواند بر زلالی دل‌های مردم اثر مستقیم بگذارد.

وی همت بر فعالیت بیشتر مبلغین را از لوازم حیات معنوی آنان دانست و گفت: نباید کارها را به فردا بسپاریم و از همین امروز می‌بایست به تبلیغ دین بپردازیم. زیرا فرصت‌ها به سادگی و با سرعت از دست می‌روند. قطعا خانواده این دو جوان فکرش را نمی‌کردند که آنان در عنفوان جوانی هجرت الی الله داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ارزیابی معنوی انسان‌ها در مورد خودشان را از عوامل سعادت در دنیا و آخرت برشمرد و تصریح کرد: درست است که در آخرت بازخورد و نتیجه اعمال ما به طور کامل مشخص می‌شود، اما در همین دنیا و با بررسی وجدانی فعالیت‌های خود نیز می‌توان به نتایجی کلی در مورد آن‌ها رسید. مثلا کسی که نماز می‌خواند فی الجمله می‌داند که راه درست را دارد طی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد خدا در تمام شرایط و اوقات زندگی گفت: بنا به فرموده امیرالمؤمنین(ع) اگر کسی در هنگامی که در شرایط ارتکاب گناه قرار گرفته است، یاد خدا او را از انجام معصیت بازداشت، آن گاه باید بداند نزد خداوند عالم دارای منزلت است. 

مبلغانی که مایه افتخار هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای مراسم ضمن تسلیت به خانواده‌های این دو مبلغ دینی گفت: در وهله اول حقیقتا وجود چنین عزیزانی در خانواده‌های آنان مایه افتخار بوده و جای تبریک دارد.

وی افزود: توفیقات متعدد این طلبه جوان در عرصه‌های علم، تقوا، هنر و جهاد آن هم در این سن کم جای بسی تحسین دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: مخصوصاً مبلغان جهادی گوهرهای گرانسنگ حوزه‌های علمیه هستند که سال‌ها به صورت گمنام به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند و هر از گاهی که اتفاقاتی همچون حادثه فوت مرحوم شیخ مصطفی نصیری برایشان می‌افتد جلوه‌هایی از حیات نورانی آن‌ها برای مردم بازگو می‌شود.

انتهای پیام
captcha