اعزام کاروان قرآنی فجر سلیمانی مشهد به عراق + عکس
کد خبر: 4083872
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

اعزام کاروان قرآنی فجر سلیمانی مشهد به عراق + عکس

کاروان قرآنی فجر سلمانی مشهد به منظور اجرای محافل قرآنی در مواکب نجف تا کربلا به عراق اعزام شد.

برنامه کاروان قرآنی فجر سلیمانیسروش عظیمی، مسئول کمیته قرآنی ستاد فرهنگی اربعین مشهد در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: با توجه به حرکت زائران اربعین و خالی بودن جای برنامه‌های قرآنی بین برنامه‌های زائران پیاده‌روی نجف تا کربلا، به همین جهت از سال ۱۳۹۳ با سازمان‌دهی قاریان در این مسیر قدم برداشته‌ایم.

وی بیان کرد: امسال ۱۳۵ متقاضی برای کاروان فجر سلیمانی اربعین ثبت‌نام کردند که حدود ۱۲ نفر و گروه تواشیح شمس‌الهدی انتخاب و اعزام شدند.

مسئول کمیته قرآنی افزود: گروه تواشیح شمس‌الهدی حدود ۱۲ نفر و مابقی کاروان را نیز قاریان تشکیل می‌دهند که از جمله قاریان ممتاز کشور می‌توان به احسان سوختانلو، حامد اسماعیلی و سید‌عباس حسینی و محمدامین کهن اشاره کرد.

عظیمی با بیان اینکه برگزاری ۱۰۰ تا ۲۰۰ محفل قرآنی در مواکب نجف تا کربلا پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی، اجرای برنامه‌های ابتهال و تواشیح، برپایی کارگاه تصحیح قرائت قرآن و نماز، پخش کلیپ قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین است. همچنین هدیه‌ای به حافظان قرآن، صحیفه‌سجادیه و نهج‌البلاغه که در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا فقط مختص مردم عراق بود، عنوان کرد: اعضای کاروان قرآنی فجر سلیمانی در سال گذشته به جای عتبات ‌عالیات به اماکن مقدس کشور خودمان همچون حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم شاهچراغ، مسجد جمکران و همچنین در محل مؤسسه برای اجرای برنامه‌های قرآنی اعزام شدند.

بنا بر این گزارش، روز گذشته این کاروان به کرمانشاه رسیدند و شب گذشته با حضور قراء بین‌المللی محمدرضا پورزرگری، صالح اطهری‌فرد و حمیدرضا احمدی‌وفا مهمان جلسه وحید نظریان در کرمانشاه بودند که سیدعباس حسینی، نفر اول تلاوت‌های مجلسی به تلاوت و محمدامین کهن به قرائت ابتهال پرداختند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha