گیلان همواره در پرورش دانش‌آموزان حافظ قرآن خوش درخشیده است
کد خبر: 4083991
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

گیلان همواره در پرورش دانش‌آموزان حافظ قرآن خوش درخشیده است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: گیلان از استان‌هایی است که کارهای ویژه‌ای در حوزه قرآن انجام می‌دهد و همواره در پرورش دانش‌آموزان حافظ قرآن خوش درخشیده است.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از گیلان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز، 16 شهریورماه در آیین تجلیل از برگزیدگان قرآنی گیلان که در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: از زحمات همه مربیان، معلمان و مدیران که در طول دوره کرونا اجازه ندادند فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شود و حتی خود آنان در رشته‌های چهار و پنج‌ گانه شرکت کردند و درخشیدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه با همه مشکلاتی که وجود دارد فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: گیلان همواره از استان‌هایی است که کارهای ویژه‌ای در حوزه قرآن انجام می‌دهد و همواره در پرورش دانش‌آموزان حافظ قرآن خوش درخشیده که نمونه آن درخشش دو دوره متوالی دانش‌آموزان حافظ گیلانی در مسابقات بین‌المللی قرآن بوده که افتخار بزرگی است.

باقری ادامه داد: باید این مدل تربیت حافظی که در گیلان انجام می‌گیرد، صادر شود. هر حافظ قرآن باید حداقل هشت حافظ قرآن مثل خودش، تکثیر و تربیت کند که اینها ماندگار است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالین قرآنی اگر احساس کردید در مرحله‌ای که هستید، جایگاه درستی است کم نیارید و با قوت ادامه دهید زیرا دشمن تلاش می‌کند که ما را در اقلیت قرار دهد لذا نباید به این هجمه‌ها توجه کنید چون یکی از حربه‌های دشمن این است که ما را در اقلیت نشان دهد که نیستیم.

وی ادامه داد: ان شااله شاهد این باشیم که تعداد حافظین و عاملین به قرآن روز به روز بیشتر شود. اگر قاری و حافظ قرآن باشیم ولی عامل نباشیم فایده‌ای ندارد. خلوص، اعتماد و باور قلبی باعث ماندگاری می‌شود لذا نباید از مسیر قرآن خارج شویم.

انتهای پیام
captcha