ضرورت بازخوانی فلسفه قیام عاشورا
کد خبر: 4084119
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
استاندار کردستان تأکید کرد؛

ضرورت بازخوانی فلسفه قیام عاشورا

استاندار کردستان با تأکید بر ضرورت بازخوانی و تعمق در فلسفه قیام عاشورا، افزود: حوادث کربلا سرشار از درس‌هایی است که اسلام آن را به بشریت عرضه کرده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در همایش «نقش امام حسین در وحدت امت اسلامی» که شامگاه گذشته، 16 شهریورماه به میزبانی کامیاران اظهار کرد: نقاط اشتراک بین شیعه و سنی آنقدر فراوان است که جایی برای تفاوت‌ها نمی‌ماند و یکی از مهم‌ترین نقاط اشتراک وجود مطهر اهل بیت نبوت به ویژه امام حسین (ع) است.

وی، آزادگی، ایثار و حقیقت‌طلبی امام حسین(ع) را از جمله ویژگی‌هایی برشمرد که آزادمردان جهان را شیفته آن حضرت کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اتفاق نظر علمی شیعه و سنی بر حدیث نبوی «حسین از من است و من از حسین» تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) بقای دین مبین اسلام را منوط به وجود سلاله مطهر خود بیان کرده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت بازخوانی و تعمق در فلسفه قیام عاشورا، افزود: حوادث کربلا سرشار از درس هایی است که اسلام آن را به بشریت عرضه کرده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه اسلام دین کیفیت‌هاست نه کمیت‌ها، تأکید کرد: اگر مسیر درست در راه دین را می‌خواهیم باید به باطن و نیکویی عمل خود تکیه کنیم نه به ظاهر و کثرت عمل.

وی با اشاره به دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان با استفاده از حربه اسلام هراسی و نمایش چهره خشن از اسلام با تشکیل گروه‌های تکفیری از جمله داعش، تأکید کرد: فصل‌الخطاب اصلی برای ما در این زمینه این فرموده رهبر معظم انقلاب است که هرکس ندای تفرقه سر دهد، مزدور دشمن است.

استاندار کردستان قیام و حرکت تاریخی امام حسین(ع) را به عنوان نماد حق در برابر باطل تعبیر کرد و گفت: تا زمانیکه این قیام و آثار آن بازخوانی می شود، جبهه حق همواره پیروز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین مرز باشماق به عنوان پایانه تردد زائران اربعین اشاره و اولین هدف آن را تحقق اهداف تقریبی مدنظر مقام معظم رهبرمعظم انقلاب ذکر کرد.

زارعی‌کوشا به آمادگی کامل مسیر سنندج تا مریوان، سلیمانیه، نجف و کربلا برای پذیرایی از زائران اشاره کرد و افزود: اقدامات منسجم و جهادی انجام شده در مرز باشماق به برکت حضور زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کمترین زمان ممکن انجام شده است.

وی به ثمرات مادی این انتخاب در توسعه استان اشاره و تأکید کرد: مهم‌ترین ثمره این حرکت، بازنمایی وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است که خار چشم دشمنان و مایه قوت قلب مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha