شاخصه‌های دولت سیزدهم؛ از کار جهادی تا همکاری با دیگر قوا
کد خبر: 4084268
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
خطیب جمعه تهران تشریح کرد:

شاخصه‌های دولت سیزدهم؛ از کار جهادی تا همکاری با دیگر قوا

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به تشریح شاخصه‌های دولت سیزدهم از جمله؛ کار جهادی، کار با صداقت، حاشیه نداشتن، حضور میدانی در بحران‌ها، نداشتن رقابت منفی با سایر قوا و ... پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امروز 18 شهریور، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین گفت: مسئله اربعین یک بعد اخلاقی، عرفانی و ریاضتی دارد که به برکت اربعین شهادت امام حسین(ع) در تریبونهای عمومی قابل طرح است.

وی افزود: در جریان حضرت موسی(ع) که خداوند در قرآن به آن اشاره فرموده، این پیامبر در یک اربعین موفق به دریافت الواح و صاحب کتاب شد و خوراک جامعه را با یک اربعین به دست آورد. در حدیثی هم که شیعه و اهل سنت نقل کرده‌اند آمده است که اگر کسی یک چله؛ الهی زندگی کند و به سمت گناه نرود، خدای متعال چشمه‌های حکمت را از دل او می‌جوشاند و وقتی سخن می‌گوید بارش حکمت می‌کند.

صدیقی اظهار کرد: قضیه اربعین حسینی هم سری دارد که چهل روز بعد از شهادت امام حسین(ع) جابر بن عبدالله انصاری بیاید و قبر بی‌نشان امام حسین(ع) را نشان‌دار کند و پرچم زیارت را در آنجا نصب کند و آل الله نیز در اربعین به این زیارت بیایند تا بگویند اگر چهل روز انقلابی واقعی باشید و شب و روز زیر پرچم ولایت و امامت نفس کشیدید و با امامتان و شهیدتان بودید، بعد از چهل روز خودتان چشمه می‌شوید و هر جا بروید آنجا را آباد می‌کنید و پیام‌رسان شهید می‌شوید و رنگ کربلا و عاشورا می‌گیرید لذا توصیه شده در فاصله شهادت امام حسین(ع) تا اربعین خواندن زیارت عاشورا را ترک نکنید.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اربعین نماد حیات شهید و مرگ مستکبر است، گفت: حیات جاویدی که با زیارت زائر به دنیا اعلام می‌شود، استکبارستیز است.

وی در ادامه به برخی سخنان رهبر معظم انقلاب درباره راهپیمایی اربعین پرداخت و گفت: ایشان می‌فرمایند این بزرگ‌ترین اجتماع دینی در جهان است. این خصوصیات با این وضع هیچ نظیر و شبیهی برای آن بشریت نمی‌شناسد. این بزرگترین راهپیمایی جهان علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک یک استغاثه جهانی است.

صدیقی با بیان اینکه بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت حلقه‌های انقلاب جهانی و نجات بشریت هستند، گفت: با این اوصاف رهبر معظم انقلاب از این مانور محیرالعقول و استکبارستیز و مظهر قدرت دین به عنوان استغاثه جهانی یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با اینکه امام و شهید همیشه زنده‌اند اما باید فهمید که امروز حسین زمان کیست و زیر پرچم کدام امام زنده باید مرگ بر یزید زمان گفت، لذا شناخت حسین و یزید زمان ضروری است.

خطیب جمعه تهران درباره برکات راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی تمرین زندگی در زمان ظهور امام زمان(عج) است در دوره ظهور هیچ کس از دیگری مطالبه ندارد و در این مانور الهی نیز این میلیون‌ها جمعیت هیچ یک به قصد گرفتن چیزی نیامده‌اند و همه آمده‌اند که در راه امام حسین(ع) جان و مال خود را تقدیم کنند و خدمت رایگان به زائران ارائه دهند.

صدیقی تصریح کرد: در این مراسم عظیم، عداوت، حسد، کبر و خودنمایی رنگ باخته و به جای آن محبت، تواضع و خدمت وجود دارد و این جمعیت حدودا 20 میلیونی گویا همه یک واحد و خانواده و مأمور امام حسین(ع) برای خدمت به زائران ایشان هستند و همه با یک شعار، همراه و همدل هستند.

وی تأکید کرد: این در کنار هم بودن و به هم عشق ورزیدن نکاتی است که در کلان شهر مدینه فاضله مهدوی عملی می‌شود و اربعین در این مسیر و جهت است و مقدمه آن هم انقلاب اسلامی است که مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) است.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با دعوت همگان به تقوا، گناه را مایه ناامنی و طاعت خدا را مایه امنیت و آرامش خواند.

وی با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب به تبیین توصیه‌ها و نکات ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب در این دیدار پرداخت و گفت: از افتخارات رهبری این است که فانی در امام زمان (عج) و عاشق ایشان است. این بزرگوار در ارتباط با دولت و خدمات دولت، یکی از مهمترین برکات را بازگرداندن امید و اعتماد به مردم تا حدی زیاد خواندند.

صدیقی بیان کرد: مردم امروز بین خود و خدای خود براساس انصاف می‌بینند که این رئیس جمهور و مجموعه وزرا قرار ندارند و کاری که بتوانند انجام دهند را انجام می‌دهند و هیچکس حتی از جریان مخالفان دولت نمی‌تواند منکر شود که این دولت جهادی و کاری و مردمی است.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: خود در میدان بودن، با مردم بودن و سر از پا نشناختن اولین قدم دلگرمی مردم است و مردم می‌بییند شخصی را که انتخاب کرده‌اند، کم نمی‌گذارد. حالا چه مقدار توفیق داشته باشد یا نداشته باشد ولی می‌بینند با صداقت کار می‌کند.

وی افزود: نکته دیگر این است که هیچ کسی هیچ حاشیه‌ای از این دولت سراغ ندارد، لذا دو مسئله پاکی و تلاش برکت می‌آورد. هر جا مجاهدت در کنار ایمان بود، برکت خدایی در کنارش خواهد بود.

صدیقی با اشاره به حضور به موقع و اثرگذار اعضای دولت در بحران‌ها گفت: دولت در هر سیل و زلزله و پدیده طبیعی پیام نداد بلکه خود رئیس جمهور در صحنه حاضر شد و وزرا در جاهایی خودشان حاضر شدند و چند روز در آن منطقه ماندند تا مشکلات رصد کنند. اینها برای مردم ایجاد امید و دلگرمی می‌کند.

خطیب جمعه تهران مشخصه دیگر دولت سیزدهم را نداشتن رقابت منفی با سایر قوا دانست و گفت: الحق و الانصاف مصداق «انما المؤمنون الاخوه» هستند و خودشان را مجموعا خدمتگزاران مردم می‌دانند و جزیره‌ای عمل نمی‌کنند. سران قوا جلسات مشترک دارند و این جلسات، تظاهر نیست و واقعا می‌خواهند مشکلات را شناسایی کنند، آسیب‌ها را بفهمند و در مقابل آنها تصمیمات مشترک برای رفع مشکلات بگیرند.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در مسائل اقتصادی، به رغم نابسامانی اوضاع در هنگام تحویل گرفتن مسئولیت و نامناسب بودن وضعیت خزانه، در این یک سال در مسائل اقتصادی قدم‌های بزرگی را برداشت و هم اینکه در حوزه دیپلماسی تحرک بی‌سابقه داشته است و هم صادرات و واردات و کشاورزی آنچه را که فوق توقع بود، دولت توانسته انجام دهد.

صدیقی بیان کرد: در این مدت دولت 41 هیئت اقتصادی ایرانی را به دیگر کشورها فرستاده و 28 هیئت اقتصادی به ایران آمده و 48 هیئت از ایران برای مذاکرات اقتصادی و ارتقای سطح تعاملات سفر کرده‌اند. همچنین 220 سند بین‌المللی به امضا رسیده، 2 سند بین‌المللی عملیاتی شده است. یک سند مهم سند 25 ساله با چین است که امضا شده و یک سند 20 ساله هم با روسیه امضا شده است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: صد مورد بازدید میدانی سرزده از ارگان‌ها و سازمان‌ها صورت گرفته و رئیس جمهور علاوه بر 31 سفر استانی، سرزده به مناطق مختلف رفته است که همانور که گفتم بیش از 100 مورد بوده است.

وی در ادامه درباره اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دیدار اعضای این مجمع با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «هیچ کسی از شخصیت‌های دنیا در دنیای اسلام به درجه محبوبیت اهل بیت پیامبر(ص) شما نمی‌توانید بشناسید». حال که محبوب‌ترین کانون، کانون اهل بیت عصمت و طهارت است و خداوند متعال توفیق داده که ملت ایران و نظام ایران پرچم اهل بیت(ع) را به اهتزاز درآورد و باید مجمع جهانی اهل بیت(ع) دل‌ها و جان‌های تشنه اهل بیت(ع) را با ایجاد جاذبه‌های مناسب در مسیری متحد همراه کند.

صدیقی در پایان اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) هیچ خط فاصلی با هیچ فرقه‌ای از فرق اسلامی ندارد. خط فاصل نظام اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) فقط جهان کفر و جهان استکبار است. لذا رمز اقتدار جامعه اسلامی و دنیای اسلامی، وحدت زیر پرچم امامت اهل بیت(ع) و معارف بسیار سازنده آل رسول(ص) است که اگر مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید این را تبیین کند که مسئله رهبری و امامت جزو خطوط پیروزی جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha