پیاده‌روی اربعین در ادامه قیام سیدالشهداست
کد خبر: 4084405
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

پیاده‌روی اربعین در ادامه قیام سیدالشهداست

مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت روشنگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را ادامه حماسه عاشورا دانست و گفت: حرکت به سمت کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین در ادامه قیام سیدالشهدا(ع) است و در شرایط امروز جامعه اسلامی نیازمند روشنگری هستیم و باید پیام امام را تبلیغ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، شب گذشته، ۱۸ شهریورماه در چهارمین شب برپایی موکب آستان مقدس قم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، با بیان اینکه واقعه کربلا یکی از شفاف‌ترین وقایع تاریخ است، اظهار کرد: حرکات روشنگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برای تبیین و معرفی واقعه کربلا بی‌نظیر است.

وی با اشاره به نقش زنان در قیام سیدالشهدا(ع) گفت: قیام عاشورا به‌واسطه یک بانوی تربیت شده مکتب اهل‌ بیت(ع) ابلاغ شد و این بانو در بدترین شرایط خطبه‌های ارزشمندی را در مورد عاشورا مطرح کردند.

مشاور تولیت حرم بانوی کرامت با تأکید بر اینکه روشنگری‌های بعد از واقعه کربلا در اتمام نور الهی اثرگذار بود، افزود: حرکت به‌سوی کربلا و زیارت امام حسین(ع) ادامه قیام سیدالشهداست، هدف دشمن این بود که همان‌طور که سیدالشهدا و یاران ایشان را به شهادت رساند تفکرات ایشان را نیز از بین ببرد اما صبر و مقاومت و تلاش جانانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مانع تحقق اهداف دشمن شد.

وی گفت: ما در شرایط امروز جامعه اسلامی نیازمند روشنگری هستیم، ما علاوه بر اینکه باید پیام امام حسین(ع) را به جان بخریم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم، باید پیام ایشان را تبلیغ کنیم.

فلاحی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران آغاز زمینه‌سازی بزرگ برای ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: همان‌طور که امام خمینی(ره) نیز فرمودند نهضت ما نهضت حسینی است و در این نهضت جایگاه قیام امام حسین(ع) و انتظار پر رنگ است، مبلغان، گویندگان، مداحان و همه مؤمنان باید به این مسئله توجه کنند.

انتهای پیام
captcha