تندیس جهانی مجاهدان در هفتمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4084779
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

تندیس جهانی مجاهدان در هفتمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» رونمایی می‌شود

عضو شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» از رونمایی از تندیس جهانی مجاهدان در این اجلاسیه خبر داد.

حسین اکبری

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، حسین اکبری، معاون جبهه بیداری اسلامی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت، گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت یک اجلاس مردم‌نهاد و مردم‌بنیاد است و با اراده‌ای شروع شده که نقطه محوری آن بر حول امام رضا علیه السلام می‌چرخد. با توجه به اینکه از القاب آن امام همام «غریب‌الغربا» می باشد هرسال همزمان با شهادت آن امام غریب بر‌گزار می‌شود.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با توجه به دستاوردهای شش دوره اجلاسیه گفت: تعامل گروه‌های جهادی با محافل فرهنگی و علمی در سطح کشورهای جهادی از دستاوردهای این رویداد می‌باشد.

اکبری اشاره کرد در دوره‌های قبل همزمان با برگزاری اجلاسیه نشست‌های علمی چند ساعته برگزار می‌شد که امسال با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده کنفرانس علمی پیش‌بینی شده که در دو فضای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

درادامه اکبری از برنامه‌های ویژه امسال به رونمایی جایزه و تندیس جهانی مجاهدان در غربت اشاره کرد که مراحل تدوین اساسنامه و آیین‌نامه اجرایی آن جهت ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درحال انجام است.

وی اظهار کرد: امسال از تندیس این جایزه در اجلاسیه با حضور جمعی از اعضای محترم هیئت دولت، سفرای کشورهای اسلامی و فرمانداهان ارشد نظامی رونمایی خواهد شد.

اکبری در ادامه گفت: تعداد ۲۵ مقاله منتخب از بین مقالات ارسال شده قرار است توسط کمیته علمی اجلاسیه کتاب و مقالات چاپ و در اختیار مهمانان خارجی وداخلی قرار گیرد.

وی از برنامه ریزی قوی و گسترده برای هشتمین سال اجلاسیه که به نام امام هشتم (ع) مزین می‌شود در سال آتی خبر داد.

اکبری در پایان اظهار کرد: نمایشگاه «از غربت تا عظمت» جلوه کوچکی از نماد غربت، عاشورا و کربلا می‌باشد که هر ساله با ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) مقارن می‌شود.

وی با بیان اینکه مقاومت به عنوان یک الگو امروز از عاشورا درس گرفته است، گفت: همواره در طول تاریخ مقاومت در مظلومیت و غربت در مقابل سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دشمن ایستادگی می‌کند و به پیروزی می‌رسد.

انتهای پیام
captcha