معرفی راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهل‌وپنجمین مسابقات سراسری قرآن در اصفهان
کد خبر: 4085801
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

معرفی راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهل‌وپنجمین مسابقات سراسری قرآن در اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اعلام اسامی برترین‌‌‌های مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری فرآن کریم در دو بخش آوایی و معارفی خبر داد.

حمید بخشی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

حمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص نتایج مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی که از سوی کمیته فنی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده است، اظهار کرد: از استان اصفهان، 24 نفر در این بخش برگزیده شدند که از این تعداد، 12 نفر خانم و 12 نفر آقا به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات راه یافتند.

وی افزود: بر این اساس، محمدمهدی کهکشان، حسین نصر، علیرضا مکاری و معصومه صحرایی در رشته قرائت تحقیق؛ امیر طیب تائبی، محمدرضا رحیمی، محمد پورسینا، عفت عبداللهی و زهرا صلواتی در رشته قرائت ترتیل؛ موسی معتمدی، محمد توکلی، حسین خانی بیدگلی، نفیسه منصوری، راضیه رحیمی، معصومه گودرزی، صفا عسگری و زهرا محبی در رشته حفظ کل و محمدمهدی رضایی، سیدمهدی بنی‌هاشمی، مصطفی خواجه، حنانه امینی، مریم رضایی، زهرا میرزایی و الهه اکبری در رشته حفظ 20 جزء، راه‌یافتگان استان اصفهان در بخش آوایی به مرحله مقدماتی کشوری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مرحله مقدماتی کشوری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش آوایی، نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این مرحله، راه‌یافتگان اجرای خود را به‌صورت ضبطی در مرکز استان ارائه می‌دهند که پس از ارسال به سازمان و بررسی آثار، اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری اعلام می‌شود. مرحله نهایی کشوری نیز 27 دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نتایج مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی نیز بیان کرد: این نتایج از سوی کمیته فنی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده است که از استان اصفهان، 176 نفر در این بخش برگزیده شدند.

بخشی ادامه داد: در بخش معارفی، 588 شرکت‌کننده در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه در روزهای 26 و 27 مردادماه سال جاری به‌صورت برخط با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی کشوری این بخش از مسابقات نیز به‌صورت برخط، 20 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله نهایی کشوری نیز سوم دی‌ماه به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در رشته تفسیر عمومی قرآن، 289 نفر در مرحله استانی شرکت کردند، اضافه کرد: 92 نفر در این آزمون، حدنصاب نمره و 15 نفر نیز نمره 100 را کسب کردند.

وی افزود: در رشته ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه نیز 215 نفر شرکت کردند که از این تعداد، 65 نفر نمره حدنصاب 80 به بالا را کسب کردند و در میان آنها نیز 15 نفر نمره 100 داشتند.

بخشی اظهار کرد: در رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه نیز 84 نفر شرکت کردند که 19 نفر به مرحله نیمه‌نهایی کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha