اینجا دلی جامانده است
کد خبر: 4086114
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

اینجا دلی جامانده است

همزمان با اربعین حسینی راهپیمایی جاماندگان در مشهد با حضور خیل عاشقان و عزاداران سیدالشهداء در مشهد برگزار شد.

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینیچند سالی است که همزمان با اربعین حسینی راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیرهای تعیین شده منتهی به حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود که در این مراسم افراد از کوچک و بزرگ و پیر و جوان و زن مرد برای عرض تسلیت به محضر امام رئوف شرکت می‌کنند.

امروز هم هم‌زمان با اربعین سیدالشهداء عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) آمده بودند تا اگر نتوانسته‌اند همقدم با زائران اربعین عمودهای نجف تا کربلا را بشمارند و در عمود ۱۴۰۰ نفس خود را در کربلای حسین تازه کرده و در جوار سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش عزاداری کنند در جوار امام رئوف به خیل عزاداران بپیوندند.

در این میان زائرانی بودند که طعم حضور در راهپیمایی عظیم اربعین را چشیده بودند و امسال دلتنگ آن روزها آمده بودند تا قدم‌های پیاده به سمت حرم امام رضا(ع) را با نیت اقامه عزا برای جد بزرگوارشان بردارند و با تشرف به حریمش عرض تسلیتی به حضور آن حضرت داشته باشند.

هر کس به تمنایی آمده بود و آن را زیر لب زمزمه می‌کرد و یاحسین گویان به سمت حریم رضوی در حرکت بود. زائری دیگر آمده بود تا برات کربلا و شرکت در راهپیمایی اربعین سال آینده را از حضرت رضا(ع) بگیرد آمده بود تا اربعین دیگر، پای جان را با پای دل همراه کند و طعم حضور در مسیر رسیدن به امام شهیدان را بچشد.

مسیر راهپیمایی که دلهایشان در کربلاست، تداعی مسیر عمودهای نجف تا کربلا بود هر جا یک موکب برپا شده بود تا به زائرانی که دلهایشان کربلایی شده و از سفر جامانده بودند خدمت کنند یک موکب با چای و آن یکی با شربت از زائران پذیرایی می‌کرد در آن گوشه نوجوانی گرد و غبار از کفش زوار می‌زدود و خالصانه به واکس زدن مشغول بود.

هرکس در این مسیر به خدمتی مشغول بود و اینگونه دل خود را به خدام و زوار حسینی پیوند داده بود. در بین مسیر موکب‌هایی شامل غرفه‌های کتاب و محصولات فرهنگی هم به چشم می‌خورد که به ارائه خدمات فرهنگی برای زائران همت گماشته بودند.

هرچه به نمای طلایی گنبد زرد رضوی نزدیکتر می‌شدی، ازدحام جمعیت بیشتر می‌شد که حضور هیئت‌های مذهبی و دسته‌های زنجیرزنی بر این این جمعیت می‌افزود. مسیرهای منتهی به حرم امروز از هر وسیله نقلیه خالی بود و هر چه از جمعیت به چشم می‌خورد، عزادارنی بودند که قدم به قدم به حریم رضوی نزدیک می‌شدند تا دل‌های کربلایی خود را در حضور فرزندش علی بن موسی الرضا(ع) تسکین دهند.

از درب ورودی زائران دستان ادب بر سینه نهاده و با سلام دادن به ساحت قدسی امام مهربانی‌ها اذن ورود را از حضرتش می‌گرفتند و وارد حرم می‌شدند تا در پناه امام رئوف این روز را به عزای اربعین روز شهادت جدش بپردازند.

زهرا اسماعیلی خبرنگار ایکنای خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha