مراسم تعزیه خوانی دهه آخر صفر در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 4086226
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

مراسم تعزیه خوانی دهه آخر صفر در بیرجند برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه خوانی طی روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه در بیرجند خبر داد.

سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز 27 شهریورماه با بیان اینکه به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر، مراسم تعزیه خوانی در دو نقطه از بیرجند برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم به همت گروه تعزیه داران حضرت سیدالشهدا (ع) طی روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه جاری در هیئت حسینی حاجی آباد بیرجند و چهارشنبه ۳۰ شهریور در حسینیه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی شروع مراسم را بعد از نماز مغرب و عشا عنوان کرد و افزود: به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا به جهانیان از جمله اهداف برگزاری مراسم تعزیه خوانی است.

زمزم با اشاره به نقش مؤثر تعزیه در افکار جامعه بیان کرد: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می‌تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و عزتمندی است، را در سطح جامعه گسترش دهد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سوگواره تعزیه خوانی، مردم با اهداف قیام عاشورا در قالب هنر تعزیه آشنا می‌شوند که امید است شاهد ارتقای هنر تعزیه در استان باشیم.

یادآور می‌شود؛ این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منطقه ویژه اقتصادی استان، مراکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند، مرکز علمی کاربردی شهرستان بیرجند، مؤسسه فرهنگی هنری افق هزاره و هیئت حسینی حاجی آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha