تلاش آستان مقدس عباسی برای رونق کتابت قرآن در عراق + عکس
کد خبر: 4086971
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

تلاش آستان مقدس عباسی برای رونق کتابت قرآن در عراق + عکس

در راستای تلاش برای احیای کتابت قرآن در عراق، هیئت داوران جایزه ثقلین ویژه کتابت قرآن کریم، از اعلام نتایج مرحله مقدماتی این مسابقه در دو هفته آینده خبر داد، از سویی بیش از 1700 زائر مختلف در ایام اربعین در کتابت افتخاری قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس عباسی، هیئت داوران مسابقه «جایزه ثقلین» ویژه کتابت قرآن کریم، با اعلام بررسی آثار ارسال شده تصریح کرد: نتایج مرحله مقدماتی تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

ضیاءالدین الزبیدی، مدیر مرکز چاپ قرآن کریم در این راستا اعلام کرد: هیئت داوران پس از پایان آخرین‌ مهلت ارسال آثار کتبی که برای شرکت در اولین دوره مسابقات ثقلین ویژه کتابت قرآن کریم، به مرکز چاپ قرآن کریم در مجمع علمی قرآن واقع در حرم مطهر عباسی، ارسال شده، کار بررسی این آثار را آغاز کرده است.

وی افزود: کار برای انتخاب 10 اثر برتر با دعوت از خوش‌نویسان عراقی برای سنجش آثار ارسال شده در حال انجام است. به گفته وی هر خوش‌نویس مسئول بررسی سه اثر است.

الزبیدی افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان در این مسابقات از استان‌های، بغداد، ذی‌قار و بابل در عراق بوده‌اند.

شرکت بیش از 1700 زائر در کتابت افتخاری قرآن کریم

بیش از 1700 تن از زائران اربعین حسینی در کتابت افتخاری قرآن کریم شرکت کردند. این کتابت در ایستگاه معرفی قرآن صورت گرفت که در ایام زیارت اربعین و به همت مجمع علمی قرآن کریم وابسته به حرم مطهر عباسی، در جاده نجف اشرف به کربلا برپا شده بود.

مدیر مرکز چاپ قرآن در رابطه با این خبر افزود: کتابت قرآن کریم از سوی زائران در ایستگاه یاد شده واقع در موکب حضرت ام‌البنین(س) انجام گرفت. به گفته وی 1751 نفر از زائران اربعین حسینی از ملیت‌های مختلف در این کتابت شرکت کردند.

ایستگاه معرفی قرآن به همت مرکز چاپ قرآن وابسته به آستان مقدس عباسی و به منظور آشنایی زائران با فعالیت‌های این مرکز برپا شده بود. مرکز چاپ قرآن کریم هشت سال قبل و با چاپ قرآن ویژه حرم مطهر عباسی کار خود را آغاز کرد. کتابت این مصحف شریف از سوی خطاطان برجسته عراقی صورت گرفته و با تلاش حرم مطهر عباسی به زیور طبع آراسته شد.

کریم منصوری، قاری ممتاز بین‌المللی ایران در موکب قرآن‌نویسی ایام اربعین

زائران اربعین در حال خوشنویسی قرآن کریم

ایستگاه کتابت قرآن در ایام اربعین

خوشنویسی قرآن از سوی زائران در موکب‌های اربعین

انتهای پیام
captcha