نقش رسانه در جهاد تبیین و نمایش اقتدار ایران
کد خبر: 4087834
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

نقش رسانه در جهاد تبیین و نمایش اقتدار ایران

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) گفت: رهبر فرزانه انقلاب بارها تأکید کردند که اگر ما واقعیت‌ها، حقایق، پیشرفت‌ها و برجستگی‌های نظام اسلامی را بیان نکنیم دشمنان بیان خواهد کرد و در این عرصه هر کسی که زودتر به وقایع عکس‌العمل نشان دهد و اخبار را بازتاب دهد نبض و کنترل میدان افکار عمومی را به دست خواهد گرفت.

دکتر محمد جوانی

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر محمد جوانی، رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع)، در هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های «دفاع همچنان باقیست» سازمان بسیج رسانه استان قزوین که شنبه ۲ مهر در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با علم بر خطاهای شناختی بر قوه شناختی جامعه اسلامی ما سوار شده و تاریخ منحوس پهلوی و ساواک را در نظر نسل جوان تطهیر می‌کند.

وی گفت: در عصر ما قریب به ۱۰ درصد از مردم جامعه که بالای ۶۰ سال سن دارند زمان پهلوی را به درستی درک کرده‌اند و از نواقص و کاستی‌ها و سختی‌های آن دوران اطلاع دارند، اما شرایط حاکم بر جامعه حاکی از آن است که شاید آن ۱۰ درصد در انعکاس صحیح آن وقایع کوشا نبوده‌اند و ۹۰ درصد دیگر جامعه اطلاعات چندانی از وضعیت زندگی و معیشت و آزادی‌ها در دوران پهلوی ندارند.

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: ماهواره‌ها، شبکه‌های عبری عربی و رسانه‌های بیگانه بی‌وقفه در حال تولید خوراک ذهنی مسموم برای نسل ناآگاه از دوران قبل از انقلاب است تا این نظام و ارزش‌های آن را از درجه اعتبار ساقط کند و دوران پهلوی را دوران شکوفایی ایران جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها تأکید کردند که اگر ما واقعیت‌ها، حقایق، پیشرفت‌ها و برجستگی‌های نظام اسلامی را بیان نکنیم دشمنان بیان خواهد کرد و در این عرصه هر کسی که زودتر به وقایع عکس‌العمل نشان دهد و اخبار را بازتاب دهد نبض و کنترل میدان افکار عمومی را به دست خواهد گرفت.

جوانی خاطرنشان کرد: امروز دنیا روز به روز به سوی پیشرفت و آبادانی و علم و تکنولوژی در حال حرکت است اما برخی حکومت اسلامی ایران را رو به انحطاط تصور می‌کنند و از دوران پهلوی به‌عنوان عصر رفاه و امنیت ایران یاد می‌کنند در حالی‌که وضعیت سواد، بهداشت، امنیت، آزادی و تغذیه مردم زمان امروز با زمان پهلوی اصلاً قابل مقایسه نیست.

ابتکار عمل دشمنان با قدرت رسانه

وی اظهار کرد: در اثر قصور رسانه‌های انقلاب در انعکاس صحیح دستاوردهای نظام اسلامی، دشمن با جنگ شناختی و با استفاده از خطاهای شناختی به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی است و عصر پیشرفته انقلاب را عقب مانده و مهجور معرفی می‌کند و از دوران سیاه پهلوی به‌عنوان دوران قدرت و اقتدار و اقتصاد پویا در ایران یاد می‌کند.

رئیس گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) گفت: جنگ شناختی جنگی برای تصرف قوه شناختی است. قوه شناختی قوه فرماندهی بدن است و اگر رسانه‌ها قوه شناختی انسان‌ها را در اختیار داشته باشند افراد بر اساس اهداف آن‌ها رفتار و گفتار و کردار خواهند داشت.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های معاند در اتفاقات چند روز گذشته در ایران، تصریح کرد: رسانه‌های منافقین ساکن در آلبانی با ترند کردن نظرات مخالف در مورد اعتبار نظام اسلامی فضای‌ مجازی را در تصرف خود درآورده‌اند و با حمله به حامیان نظام در تلاشند تا آن‌ها را از دور این رقابت خارج کنند و با خط‌دهی به افراد معترض فریب‌خورده در جهت تضعیف حاکمیت ایران اقدام کنند و از طریق تریبون دادن به افراد همسو با خود، مخالفان را اقلیت معرفی کنند.

جوانی با اشاره به اظهارات برخی سلبریتی‌ها در خصوص فوت مهسا امینی و وقایع پس از آن گفت: یک سلبریتی که در فضای مجازی موضع‌گیری علیه حکومت اسلامی دارد در آن‌سوی مرزها توسط لشگر سایبری دشمن رصد می‌شوند که با صد اکانت یا ربات به صفحه او رفته و اظهارات و عقایدش را تشویق می‌کنند و اگر همین سلبریتی موضع انقلابی بگیرد صفحه شخصی‌اش مملو از اهانت و برچسب‌های ناشایست خواهد بود و در این زمان آن سلبریتی و حامیان وی تصور می‌کنند که اکثریت جامعه ضد‌انقلاب است و به رأی اکثریت تغییر موضع می‌دهد که گاهی به رسوایی‌ا‌ش منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha