بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از موزه شهید رئوفی فرد
کد خبر: 4088730
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از موزه شهید رئوفی فرد

استاندار خراسان‌جنوبی از موزه خلبان شهید محمدحسین رئوفی فرد شامگاه، ۷ مهرماه در بیرجند بازدید کرد.

بازدید استاندار خراسان‌جنوبی در خانه شهید رئوفی فردبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی که شامگاه، ۷ مهرماه به منظور دلجویی از خانواده گرانقدر شهید رئوفی فرد به منزل شهید رفته بود، از موزه خانگی وی نیز بازدید کرد.

این موزه به تدبیر خانواده در محل منزل شهید رئوفی فرد دایر شده است. مدال‌ها، درجه‌ها، لباس‌ها و لوازم شخصی شهید خلبان رئوفی فرد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

زنده یاد خلبان شهید محمدحسین رئوفی فرد در مهرماه ۱۳۳۴ متولد شد، دوران تحصیل را با موفقیت باتمام رساند و در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری هوانیروز شد.

وی دوران خلبانی را با بهترین درجات گذراند و در زمره خلبانان طراز اول هوانیروز قرار گرفت، در زمان حکومت نظامی رژیم پهلوی در اصفهان به پشتیبانی مردم پرداخت.

شهید رئوفی فرد جزو خلبانانی انتخاب شد که قرار بود چهار شهر بزرگ ایران را بمباران کنند اما شبانه فرار کرده و به آغوش خانواده پناه آورد و توسط رژیم ستمشاهی و غیاباً به اعدام محکوم شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، به امر امام خمینی(ره) دوباره به ارتش بازگشت.

امیر خلبان شهید رئوفی فرد، بعد از انقلاب، داوطلبانه مأموریت‌های زیادی در نقاط مختلف کردستان انجام داد.

وی در غائله کردستان و هنگام عزیمت به بانه و سردشت - ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ - با هلی کوپتر کبری پیشاپیش سه هلی کوپتر دیگر در پرواز بود که با شلیک گروهک‌های داخلی مورد هدف قرار گرفت.

پیکر پاکش که ۴۲ روز در ارتفاعات برفی مانده بود، در ۲۳ فروردین ۱۳۵۹ توسط مردم محلی کشف و پس از شناسایی به زادگاهش منتقل شد. سر مبارک این شهید پس از ۶ ماه توسط همرزمانش به جسم مطهرش ملحق شد.

دیدار با خانواده شهید یوسفی هریوند

همچنین استاندار خراسان‌‌جنوبی با خانواده شهید گرانقدر حسین یوسفی هریوند دیدار و از آنها در غم فراق شهید دلجویی کرد.

وی در این دیدار از دینی گفت که شهدا بر گردن همه مردم ایران دارند و تصريح کرد: هر کدام از ما موظفیم به سهم خود، یاد و نام شهدا را زنده نگهداریم.

استاندار با اشاره به کرامات شهدا، یادآور شد: شهدا به خاطر راهی که انتخاب کردند، سعادتمند شدند و این توفیق را هم دارند که دست خیلی‌ها را بگیرند و شفاعت کنند.

قناعت بیان کرد: این‌که نظام با این همه مشکلات ناشی از کینه و دشمنی‌های آمریکا و اسرائیل و انگلیس، هنوز پابرجاست، از برکت خون شهدا بوده و ادامه دادن راه شهیدان، تکلیف همه ماست.

شهید حسین یوسفی هریوند، از شهدای عملیات خیبر در سال ۶۲ است که پیکر مطهرش پس از ۳۹ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
 

انتهای پیام
captcha