اعتماد مسلمانان و غیر مسلمانان به برند حلال/ سازمان استاندارد به الگوی تراز تبدیل شود
کد خبر: 4089529
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:

اعتماد مسلمانان و غیر مسلمانان به برند حلال/ سازمان استاندارد به الگوی تراز تبدیل شود

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم گفت: امروز برند حلال، در بسیاری از کشور‌های جهان دارای طرفداران بسیاری است و حتی غیرمسلمانان به آن اعتماد دارند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری، دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه، ۱۱ مهرماه در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان استاندارد توانسته گام‌های بلند و مؤثری بردارد، اظهار کرد: متأسفانه عقب‌ماندگی‌های زیادی در این عرصه وجود دارد که باید با تلاش روزافزون جبران شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید در عرصه داخلی و خارجی به الگوی تراز تبدیل شود، عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد می‌تواند به عنوان یکی از دستاورد‌های نظام اسلامی به دنیا معرفی شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اصولاً جامعه بشری الگوخواه و الگوپذیر است، مطرح کرد: قرآن نیز پیامبر(ص) را به عنوان الگوی تراز انسان و انسانیت معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه باید در مسیر ارائه الگوی موفق حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: گرایش به الگو در میان مردم از گرایش به فعالیت‌های تبلیغاتی بیشتر است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نیز الگو‌های موفق را معرفی کرده است، تصریح کرد: الگو‌های موفق می‌توانند اعتبار و اعتمادساز برای یک کشور و جامعه باشند.

وی با بیان اینکه استاندارد در میان جامعه اعتمادسازی می‌کند، یادآور شد: سازمان ملی استاندارد باید با افزایش نظارت‌ها، کیفیت کالا‌ها را ارتقاء داده و در مسیر تبلیغ کالا‌های ملی گام بردارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده کند، بیان کرد: باید از ظرفیت تبلیغاتی رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما برای معرفی کالا‌های با کیفیت تولید ملی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کالا‌های با کیفیت می‌تواند معرفی‌گر سازمان ملی استاندارد باشد، ابراز کرد: سازمان ملی استاندارد باید در راستای ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی نظارت‌های خود را افزایش داده و با جدیت برخورد کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه نگاه دولت، بخش خصوصی و مردم به سازمان استاندارد است، تأکید کرد: این اتفاق موجب می‌شود تا مسئولیت سازمان ملی استاندارد بسیار سنگین شود.

در ادامه این دیدار، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی از فعالیت‌های سازمان متبوع خود ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha