ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن آغاز شد
کد خبر: 4089597
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن آغاز شد

ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن ویژه پاییز ۱۴۰۱ از سوی مدرسه دانشجویی اولوالالباب آغاز شد.

ثبت نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآنبه گزارش ایکنا، ثبت‌نام دوره‌های جدید مقدمات تدبر در قرآن ویژه پاییز ۱۴۰۱ از سوی مدرسه دانشجویی اولوالالباب (تدبر در قرآن) از مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران آغاز شد.

این دوره ویژه عموم دانشگاهیان و حوزویان بانو و آقا به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام می‌توانند به نشانی http://quranetratschool.ir/?p=26693 مراجعه کنند.

همچنین این دوره با مقدمات تدبر در قرآن و انسان‌شناسی از نگاه قرآن و روایات آغاز می‌شود و به مدت یک ترم تحصیلی به طول انجامیده و مقدمه ورود به دوره پیوسته تدبر در قرآن است.

در دوره آموزشی پیوسته تدبر در قرآن که با محوریت مطالعه کتب روش‌های تدبر در قرآن برگزار می‌شود، با حرکت جمعی زمینه پیاده شدن قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما فراهم خواهد شد. همچنین موضوعات و مباحثی که جهت پیاده‌سازی قرآن مورد نیاز است، در این سیر با عنوان مطالعات جانبی ارائه می‌شود.

دوره پیوسته تدبر در قرآن در چهار سطح ارائه می‌شود. این سطح با عنوان تسبیح، حمد، تهلیل و تکبیر ارائه شده است. دوره تسبیح به آموزش کتاب مقدمات تدبر تا قرآن به قرآن پرداخته و به عنوان سطح عمومی تدبر شناخته شده است. در این دوره انتظار می‌رود نگاه کلی به قرآن در فرد ایجاد شده باشد.

دوره حمد تا کتاب تدبر روایی است و به عنوان سطح نیمه تخصصی تدبر محسوب می‌شود و درصدد است تا فرد مقدمات لازم برای رجوع محققانه به قرآن  به دست آورد.

دوره تهلیل تا کتاب تفصیل استمرار دارد به عنوان دوره تخصصی تدبر محسوب می‌شود. انتظار می‌رود فرد بعد از این دوره توان تحقیق درباره موضوعات قرآن و مسائل زندگی مبتنی بر قران را حاصل کرده باشد.

دوره تکبیر ضمن برطرف کردن خلأ تدبری مباحث تدبر در دعا آغاز شده و فرد باید مشغول عملیات شود.

در دوره مقدمات تدبر در قرآن، در مورد ضرورت مطالعه و پیاده‌سازی حقایق قرآن‌، ضرورت انس و تدبر و همچنین در مورد معنای تدبر‌، مراحل و روش‌های آن توضیح داده می‌شود و کلیات روش‌های تدبر در قرآن ضمن مطالعه 9 سوره از جزء 30 قرآن ارائه و بررسی می‌شود.

این دوره از 30 مهرماه به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار خواهد شد. محل برگزاری کلاس‌های حضوری نیز مدرسه دانشجویی قرآن و عترت، واقع در تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha