عربستان با مراکش توافقنامه حلال امضا کرد
کد خبر: 4089609
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

عربستان با مراکش توافقنامه حلال امضا کرد

مراکش و عربستان سعودی در حمایت از به رسمیت شناختن محصولات غذایی حلال بین دو کشور توافقنامه‌‌ای را امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، مراکش و عربستان سعودی روز دوشنبه در رباط، پایتخت مراکش، یک توافقنامه یکپارچه‌سازی استانداردها برای تسهیل مبادله کالا و توافقنامه دیگری در مورد همکاری در به رسمیت شناختن گواهی‌های حلال محصولات غذایی دو کشور امضا کردند.

ریاض مزور، وزیر صنعت و تجارت کشور مراکش با ماجد القصبی، همتای سعودی خود که در رأس هیئتی از مقامات دولتی و بازرگانان این کشور به مراکش رفته است این دو توافقنامه را امضا کردند.

اولین قرارداد بین مؤسسه استاندارد مراکش و سازمان استاندارد و کیفیت عربستان سعودی با هدف تبادل تجربه و اطلاعات در زمینه استانداردسازی و تقویت همکاری بین سازمان‌های دولتی به امضا رسید.

توافق دوم به دنبال تقویت همکاری در زمینه به رسمیت شناختن مشترک علائم حلال برای محصولات محلی بین دو کشور است و توسط مؤسسه استاندارد مراکش و اداره کل غذا و داروی عربستان سعودی امضا شد.

وزیر صنعت مراکش در افتتاحیه نشست با مقامات سعودی مشارکت بین دو کشور را استراتژیک خواند و گفت که این امر مستلزم ارتقای سطح همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه است.

وزیر عربستان به نوبه خود با بیان اینکه فرصت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری عربستان در مراکش بالغ بر 22 میلیارد ریال سعودی است.

این مقام سعودی با اذعان به اینکه حجم همکاری تجاری بین دو کشور مطابق با خواسته‌های رهبران و ملت‌های دو کشور نیست، گفت: عربستان برای حداکثر کردن همکاری با مراکش با توجه به چشم‌اندازش برای افق 2030 تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha