اجرای سرود بین‌المللی «نور رحمت» برای زائران پاکستانی در بیرجند
کد خبر: 4089610
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

اجرای سرود بین‌المللی «نور رحمت» برای زائران پاکستانی در بیرجند

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سرود و اثر بین‌المللی «نور رحمت» به زبان اردو به همت موکب فرهنگی هنری آل یاسین و حوزه هنری خراسان‌جنوبی هدیه به زائران پاکستانی تولید و اجرا شده است.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در سخنانی گفت: تولید آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی و ائمه اطهار(ع) برای ارتباط با همسایگان شرقی ایران در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

وی ادامه داد: با توسعه کارها و تولیدات فرهنگی و هنری به زبان کشورهای شرقی همسایه و فعالین جبهه مقاومت می‌توانیم دوستی و مودت را توسعه دهیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به رونمایی و انتشار سرود و اثر بین‌المللی «نور رحمت»، بیان کرد: اثر «نور رحمت» توسلی بر حضرت رسول(ص) است و به زبان اردو تولید و مقرر شده است تا طی هفته وحدت در فضای مجازی منتشر شود.

کریمیان گفت: سرود «نور رحمت» توسط خدام اهل بیت(ع) در موکب فرهنگی هنری آل یاسین و با همکاری مجید نصری و استودیو حوزه هنری خراسان‌جنوبی تولید شده است و این موکب در اربعین حسینی امسال در شهر کاظمین طی 15 روز اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران کرده است.

وی با بیان اینکه «نور رحمت» جهت هدیه به زائران پاکستانی تولید شده است، ادامه داد: این سرود توسط گروه «ابناءالاحرار» اجرا و به همت حوزه هنری خراسان‌جنوبی تولید شده است و در ضمن عباس نیّر اهل پاکستان نیز به‌عنوان کارشناس زبان اردو بر تولید این کار نظارت فنی داشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: این سرود زیر پرچم سید‌الشهدا(ع) در موکب فرهنگی و هنری آل یاسین تولید شده است و به‌منظور ارتباط فرهنگی و هنری با زائران پاکستانی در مواکب بین راهی استان سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

کریمیان در خصوص زمان رونمایی این اثر هنری و بین‌المللی گفت: مراسم رونمایی از سرود «نور رحمت» در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و معاونان ایشان و جمعی از زائران پاکستانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha