برگزاری مسابقات قرآن برای عموم مردم تبدیل به فرهنگ شود
کد خبر: 4089644
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

برگزاری مسابقات قرآن برای عموم مردم تبدیل به فرهنگ شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در جامعه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در میان اقشار مختلف مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود زیرا ایجاد رقابت موجب جذب افراد بیشتری به سوی قرآن خواهد شد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 12 مهرماه از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان از سلسله مسابقات قرآن کریم این سازمان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در میان اقشار مختلف مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود زیرا ایجاد رقابت موجب جذب افراد بیشتری به سوی قرآن خواهد شد.

وی افزود: مسابقه حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان که با استقبال کم نظیر شهروندان شیرازی همراه بود، در 2 رشته حفظ و ترتیل بزرگسال بالای 16 سال و همچنین حفظ و ترتیل نوجوانان 9 تا 16 سال برگزار شد.

مشفقیان با اشاره به اینکه تکریم افراد قرآنی همواره مورد تأکید ائمه اطهار(ع) بوده و از طرفی رهبر انقلاب نیز بارها اعلام کردند که قهرمانان قرآنی باید مورد تکریم قرار بگیرند، اظهار کرد: در روز جمعه (هشتم مهر ماه 1401) 400 نفر از شهروندان علاقمند به قرآن کریم شیرازی در فرهنگسرای حکمت به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه برگزاری رقابت‌های قرآنی در هر سطح و رتبه‌ای که باشد، در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه مردم به این فرهنگ موثر خواهد بود، گفت: هرچقدر که در حوزه مسابقات قرآنی فعالیت داشته باشیم، کاری ارزشمند محسوب می‌شود؛ ما معتقدیم برگزاری چنین مسابقاتی باید در شهر افزایش پیدا کند تا ثمره آن در جامعه نمایان شود.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم دنیای مدرن امروزی دور شدن و فاصله گرفتن از قرآن است که برگزاری مسابقات قرآن و برنامه‌های فرهنگی دیگر با موضوع معرفی قرآن منجر به توجه بیشتر مردم به کلام وحی می‌شود که امید است مفید واقع شود.

انتهای پیام
captcha