تجلیل از ۱۲ واقف در شهرستان طبس
کد خبر: 4089760
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

تجلیل از ۱۲ واقف در شهرستان طبس

در همایش «یاوران وقف» طبس با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امام جمعه موقت و فرماندار ویژه طبس از ۱۲ نفر از واقفین و خیرین این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از واقفان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز ۱۲ مهرماه در همایش یاوران وقف در طبس با اشاره به پیشگامی واقفان و خیران طبس در حوزه قرآنی،  اظهار کرد: در این شهرستان ۴۵۳ موقوفه وجود دارد که نشان از تدین مردم طبس و اهمیت آنان به توسعه فرهنگ وقف دارد.

وی افزود: در استان خراسان‌جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه داریم که پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به قطب های فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

بخشی پور با اشاره به درخشش شهرستان طبس در برگزاری مسابقات قرآن، یادآور شد: هرکسی در راستای برگزاری برنامه‌های قرآنی قدمی بردارد توشه‌ای برای آخرتش برداشته و ذخیره کرده است.

حجت الاسلام محمدحسین صاف، امام جمعه موقت طبس نیز گفت: خدای بزرگ در قرآن می‌فرماید که نیکی های ماندگار از نظر پاداش بهتر و امیدوار کننده تر است.

وی با بیان اینکه وقف یک صدقه جاریه است، افزود: تفاوتش با صدقه همین است که به طور مثال وقف ۷۰۰ ساله داریم اما واقفش زنده نیست و کار خیرش صدها سال است که ماندگار شده است.

صاف با اشاره به اینکه پرونده افرادی که سه ویژگی را داشته باشند هرگز بسته نمی‌شود، ادامه داد: این افراد کسانی هستند که وقف به عنوان صدقه جاریه داشته باشد،  علمی داشته باشد که دیگران از آن بهره مند شده اند و فرزند صالحی که انسان برای خودش باقی گذاشته باشد.

وی یادآور شد: شهرستان طبس از مناطق سرآمد حوزه وقف در کشور است که مردم این شهر دارالمومنین بخشی از زندگی خود را در راستای امور خیر، وقف می کردند که برخی از وقفیات آن قدمت و گستردگی فراوانی را دارند.

علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس نیز در این مراسم با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه در مسائل مختلف است، گفت: درخواست داریم مردم شهرستان نیات وقف را به سمت و سوی امور لازم امروزی مانند ازدواج، فرزند آوری، سلامت اشتغال و غیره سوق دهند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه مصور وقف در شهرستان طبس برپا شد. همچنین در پایان مراسم از ۱۲ نفر از فعالین حوزه وقف و قرآن شهرستان با اهدای هدایای تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام
captcha